Succesverhaal

Kwik

Succesverhaal

Berichtdoor Kwik » 26 Mei 2015 20:04

Geen idee in welk subforum ik dit zou moeten plaatsen, maar ik wil jullie dit niet onthouden.
Om er toch nog iets van een probleem van te maken, stel ik voor dat je eerst probeert een resultaat voor NZ te verzinnen dat als succesverhaal kwalificeert.

Gro's supercup. Internationaal cross-imp toernooi.
Oost/Niemand
.........AT652
.........B73
.........7
.........B652
B97..................H83
984..................HT5
ABT65...............HV842
V3...................H4
.........V4
.........AV62
.........93
.........AT987

Bij ons aan tafel startte oost het bieden met een 14-16 Sa. Nu spelen wij strafdoubletten en ook geen DONT, dus ik moest met de zuidhand passen. Na de pas van West besloot Tobias als Noord te balancen met 2 !S . Dit belooft bij ons een zwak 2M bod. Sterkere gaan via de multi 2 !D . Om deze reden paste ik met Zuid, waarna West, die niet zomaar de deelscore van haar wilde laten afsnoepen, 3 !D bood. Toen dit naar mij werd uitgepast, vond ik dat ik te veel had om dit weg te leggen. Daarom een (dubieus) doublet. Heeft iedereen afgesproken of dit t/o of straf is? Nu had ik een beetje van beiden, maar als zij balancen zonder dat een van beide partijen fit heeft, moet het eigenlijk wel straf zijn. Het eindcontract werd daarom 3 !D x.

Nu was het aan mijn partner om een start te verzinnen en verzinnen dat deed hij. Iedere beginner leert dat je tegen troef niet onder je aas vandaan moet komen, maar elke regel heeft een uitzondering en dit was er een. De kunst is om ze van tevoren te herkennen. Dat is precies wat Tobias deed toen hij met schoppen 2 (!) startte. Niemand kan het de vrouw kwalijk nemen dat zij klein in dummy legde, maar toen mijn schoppen vrouw slag 1 won, vervolgens Tobias' aas slag 2 en ik de derde schoppen aftroefde, begon zij toch wat rood aan te lopen. Toen zij vervolgens, na het elimineren van de klaveren, vergat mij in de harteneindfiguur in te gooien, was ze 3 down. Zij hadden samen 22 punten en wij grepen ze in hun 5-5 fit op 3 niveau en schreven +500!
Helaas waren de +155 impen die we op dit spelletje verdienden niet genoeg voor enige kwalificatie, maar dit spel was duidelijk het hoogtepunt van een, qua resultaat, teleurstellend toernooi.

Overigens was de schoppen start goed beredeneerd. Tobias verwachtte korte schoppens en een ruiten entree bij mij, vandaar dat hij schoppen startte. Dat het zo zou uitpakken, kan je natuurlijk alleen dromen.
Zeg maar Tom

Terug naar “Mededelingen”