Verzet

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Meike
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 15:13

Re: Verzet

Bericht door Meike » 18 Feb 2013 13:52

Marten heeft gelijk dat JW en ik misschien voor hadden moeten stemmen. Ik moet toegeven dat ik het zelf al een beetje had opgegeven, maar wat stond er ook alweer in de inleiding:
Never give up - Even if you are caught as a spy, you still have a valuable role to play in keeping the other spies safe. Use your status as a known spy to create confusion and discontent among the resistance operatives while protecting the remaining undercover spies.
Tja, wolven lezen nooit goed.
Marion schreefCOLON Het is ook wel interessant wat er zou zijn gebeurd als er in de eerste missie 1 faal kaart gespeeld zou worden, dan zouden Meike en JW de rest van het spel tegen elkaar kunnen spelen en zou het misschien lastig zijn te ontmaskeren wie van de twee de spion was.
Het lastige is alleen dat er dan daarna een missie van 3 zonder ons voorgesteld zou worden, en de kans heel groot was dat daar geen spion in zit. Als die dan een succes wordt wordt weer dezelfde missie voorgesteld en dan hebben we al verloren. Het zou een betere taktiek zijn als de 3e spion erg wordt vertrouwd, of bijv bij de tegenstemmers zat.
Marion schreefCOLON Het duurde bij mij wel even voor het kwartje viel dat er in het begin al 2 spionnen in de missies zaten, maar toen vielen de puzzelstukjes wel in elkaar. Het was ook raar dat Meike JW verdedigde dat hij bijna geen wolf kon zijn -> had tegen zijn eigen missie gestemd, maar dat Meike anders zelf wolf zou zijn, want Gerbrand die als wolf twee "zekere" boeren aan zou wijzen voor zijn missie en dan ging tegenstemmen was wel een beetje te gek.
Ik dacht eigenlijk dat Gerbrand wel een beetje een missie met mij en JW "moest" voorstellen. Ik was eigenlijk verbaasd dat er discussie was over iets anders, het leek toch dat we op de goede weg waren. Zeker als je ons ziet als "zekere" boeren. Het lijkt me ook niet heel onwaarschijnlijk dat een spion in ronde 1 succes zou stemmen, om dan als de volgende missie faalt de 3e persoon de schuld te geven.

Gebruikers-avatar
Meike
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 15:13

Bericht door Meike » 18 Feb 2013 13:55

Overigens, ik keek laatst Wie is de mol, en daar gingen ze weerwolven. Dat was erg grappig omdat er ook nog een soort "metawolf" was, die wel of geen wolf was in het spel, maar eigenlijk altijd zou willen dat de wolven winnen. Maar die hoeft dan natuurlijk niet dood voor de boeren om te winnen. Zo'n weerwolf in weerwolf is niet echt makkelijk te construeren, maar het is wel grappig.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 18 Feb 2013 16:24

ik heb ergens onderweg gefaald, Ruurd legde mij dat zaterdag uit en ik schaamde me wel een beetje..

Ik vind het een heel moeilijk spel, maar daardoor ook heel leuk.
MW als iedereen meer tegenstemt krijg je minder duidelijke info dan nu, nu was het spel ana het eind wel heel duidelijk, hoe zit dat als je emer missies niet door laat gaan?

Bedankt allemaal.. en Alien ik vertrouw je nog steeds niet!
Recht door zee is wel zo makkelijk

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 18 Feb 2013 16:46

Hopje schreefCOLONik heb ergens onderweg gefaald, Ruurd legde mij dat zaterdag uit en ik schaamde me wel een beetje..
+1

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 18 Feb 2013 17:38

Hopje schreefCOLON Bedankt allemaal.. en Alien ik vertrouw je nog steeds niet!
Burn hopje.

En dat terwijl ik (onder druk) moest bedenken dat die 'hints' die jij gaf door de wolven werden opgerakeld en jij daarom boer was. Van dat soort dingen :p

Ik bedoel, dat had je toch ook zelf kunnen doen:)

Nee hoor, grappig spel en ik snap jouw probleem wel.

Jouw perspectief was echt anders omdat je mee was geweest op een missie met twee wolven. Grappig dat voor jou de odds anders lagen dan voor mij.
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 18 Feb 2013 17:44

JCH schreefCOLON
Hopje schreefCOLONik heb ergens onderweg gefaald, Ruurd legde mij dat zaterdag uit en ik schaamde me wel een beetje..
+1
En nog zo een:)

Gaandeweg kom je er pas achter hoe het spel werkt. We zijn gewoon het spel ingegaan en moesten even wennen aan het stemmen. Zit dus ook nog taktiek in waarin je de missies voorstemt en het tempo dat je daarmee creeert (als het lukt).

En de volgorde van de mensen die een missie mogen voorstellen.

Als meike wolf was geweest met jw en hopje en ze wilden een gambiet doen had ze dus beter hopje kunnen kiezen.
Hopje en meike in missie 1
2 keer succes, 2 boeren op wit
Hopje en meike + een derde in missie 2, 1x faal
Dan is de derde dus verdacht

Met meike-jw-hopje als wolven hadden ze mi slecht spel gespeeld. 1 van de redenen waarom hopje minder waarschijnlijk wolf was voor mij.

Zie het als een motie van vertrouwen /compliment voor de wolven.

Plus dat hopje natuurlijk niet speelt als een kind van 3. Ik had toen willen posten 'een spion van 3 of een boer van 5', maar de New&Improved alien liet dat niet toe:)

Nee, ook daar heeft vertrouwen in het spel van hopje geholpen.

En bij Jacco het vertrouwen dat hij als boer anders zou hebben gespeeld.

Een en al vertrouwen dus.

Maar niks wederzijds, geen greintje vertrouwen terug van de familie hop. Ondankbare honden, dat zijn het. Het blijven wolven dus, als je er over nadenkt.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 18 Feb 2013 18:00

ik heb enorm gelachen om je laatste post Alien, hopelijk was dat de bedoeling :D !H

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 18 Feb 2013 18:02

Ik had trouwens wel bedacht dat we wat met de laatste stemming konden doen, maar ik dacht dat de wolven blind voor zouden stemmen omdat ze geen info wilde weggeven..

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 18 Feb 2013 18:10

Ik heb ook veel gelachen dit spel, ik zag helemaal voor me dat de hoppen naar buiten gingen. Maar ff serieus

Labbekak

Doet dat pijn?

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 18 Feb 2013 18:14

alien schreefCOLONIk heb ook veel gelachen dit spel, ik zag helemaal voor me dat de hoppen naar buiten gingen. Maar ff serieus

Labbekak

Doet dat pijn?
Labbekak is een typisch lombardiaans scheldwoord.. (dus waarschijnlijk rotterdams) http://www.encyclo.nl/begrip/Labbekak

voor de rest moet Alien het doen met 1 compliment (je hebt talent voor het spel)

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 18 Feb 2013 18:28

Will do:)

om de grote hop zou ik voorlopig met een boogje heen lopen.
Doe ik ook.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 18 Feb 2013 18:43

alien schreefCOLONWill do:)

Doe ik ook.

De grote Hop heet Jacob, waarom zou je daar met een boogje omheen lopen?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 18 Feb 2013 18:58

Oh ja ik bedoel hop medium

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 18 Feb 2013 19:01

Klinkt al meteen een stuk minder link, tx vince

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 19 Feb 2013 09:30

alien schreefCOLONWill do:)

Doe ik ook.
Waarom dan?

BUTTON_POST_REPLY