Verzet

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Re: Verzet

Bericht door alien » 19 Feb 2013 11:25

Omdat jij misschien nog ergere woorden weet dan labbekak...:)
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 19 Feb 2013 16:19

Hoi allemaal,

Beetje laat ook nog de reactie van die andere spion.

Leuk spel! Veel trapjes, helaas was het Arnhemse trio te sterk voor ons, goed gedaan. Ik dacht, toen Vincent op pagina 10 al het goeie drietal noemde "Oh dat gaan we winnen", maar helaas werd hij op een gegeven moment gevolgd door Alien en Ruurd, en die kregen we niet meer van het spoor af.

Lachen was natuurlijk de aanwijzing van Hopje en de telefoongesprekken die ik met Ruurd voerde, om maar uit te leggen waarom ik toch beter in de derde missie kon zitten dan Alien. Ik moest erg lachen om Ruurds reactie nadat de derde missie was gefaald, helaas kreeg ik het er niet meer door dat dat ook nog door Ruurd zelf gedaan kon zijn.

Ik denk dat het te moeilijk werd na missie 2, was dan ook oprecht tegen die missie. Ik dacht dat ik de stemming van missie 1 (5 stemmen voor) wel kon gebruiken om Meike en mijzelf tegen elkaar op te zetten, maar ik denk dat we als spionnen te weinig hebben overlegd over hoe we moesten gaan stemmen tijdens de resterende missies. Zo ging het eigenlijk mis bij de stemming voor missie JCH-Hopje-Vincent, als we beter hadden overlegd, dan had Meike nog "tegen" kunnen stemmen en dan was ze minder verdacht geweest.

Mijn gedachtegang voor "SUCCES" en "FAAL" bij de tweede missie heb ik naar Marten gemaild: 2 FAALS maakt ons kansloos aangezien Jacco ook niet schoon is. Ik hoop dat het gedoe om mijn 'geen keuze wat ik moet stemmen' in de eerste ronde (wat Hopje en Alien oppikten) Meike doet besluiten dat ik wel weer SUCCES zal stemmen. Achteraf bleek dat niet te kloppen, Meike dacht gewoon dat ik wel weer succes zou stemmen vanwege mijn karakter :D

Volgende spel wil ik wel spelleider zijn. Op korte termijn? Dit spel kost volgens mij minder tijd dan weerwolven.

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 19 Feb 2013 16:35

JWO schreefCOLONHoi allemaal,

Leuk spel! Veel trapjes, helaas was het Arnhemse trio te sterk voor ons, goed gedaan. Ik dacht, toen Vincent op pagina 10 al het goeie drietal noemde "Oh dat gaan we winnen", maar helaas werd hij op een gegeven moment gevolgd door Alien en Ruurd, en die kregen we niet meer van het spoor af.

Lachen was natuurlijk de aanwijzing van Hopje en de telefoongesprekken die ik met Ruurd voerde, om maar uit te leggen waarom ik toch beter in de derde missie kon zitten dan Alien. Ik moest erg lachen om Ruurds reactie nadat de derde missie was gefaald, helaas kreeg ik het er niet meer door dat dat ook nog door Ruurd zelf gedaan kon zijn.

Ik denk dat het te moeilijk werd na missie 2, was dan ook oprecht tegen die missie. Ik dacht dat ik de stemming van missie 1 (5 stemmen voor) wel kon gebruiken om Meike en mijzelf tegen elkaar op te zetten, maar ik denk dat we als spionnen te weinig hebben overlegd over hoe we moesten gaan stemmen tijdens de resterende missies. Zo ging het eigenlijk mis bij de stemming voor missie JCH-Hopje-Vincent, als we beter hadden overlegd, dan had Meike nog "tegen" kunnen stemmen en dan was ze minder verdacht geweest.

Mijn gedachtegang voor "SUCCES" en "FAAL" bij de tweede missie heb ik naar Marten gemaild: 2 FAALS maakt ons kansloos aangezien Jacco ook niet schoon is. Ik hoop dat het gedoe om mijn 'geen keuze wat ik moet stemmen' in de eerste ronde (wat Hopje en Alien oppikten) Meike doet besluiten dat ik wel weer SUCCES zal stemmen. Achteraf bleek dat niet te kloppen, Meike dacht gewoon dat ik wel weer succes zou stemmen vanwege mijn karakter :D

Volgende spel wil ik wel spelleider zijn. Op korte termijn? Dit spel kost volgens mij minder tijd dan weerwolven.
bladiebla

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238

Bericht door JWO » 19 Feb 2013 16:39

ruurd schreefCOLONbladiebla
:lol:

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238

Bericht door JWO » 19 Feb 2013 16:47

Vincent schreefCOLONEn Marten bedankt uiteraard, voor de leiding en het introduceren van het spel!
Idem!

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Feb 2013 17:49

JWO schreefCOLONHoi allemaal,

Ik denk dat het feit dat Meike spion werd, de spionnen enorm hebben geholpen. Daardoor kregen jullie JW in de derde missie. Anders zouden zowel Meike als JW verdacht zijn en was het erg moeilijk geweest om een spion te krijgen in de derde missie; ik zou denken dat de derde missie dan Vincent+ruurd+alien was geweest en dan was het spel over.

Het feit dat de spionnen kunnen overleggen maakt het spel wel anders dan het gewone kaartspel waar er niet overlegd kan worden. Ik denk niet dat het een probleem is, het verzet kan natuurlijk ook overleggen.

Ik doe graag mee in een volgend potje. Ik had nog bedacht dat het misschien beter was om CO (conditional orders) toe te staan op stemmingen (maar niet op de missies), bijvoorbeeld: ik stem VOOR de volgende missie als ik er in zit, anders TEGEN. Dat maakt het wellicht iets sneller. Vaak zal je natuurlijk willen weten wat precies de missie is, maar soms weet je al van tevoren wat je gaat stemmen: bijvoorbeeld in M1.1, of als er een min of meer zekere spion is (TEGEN).

Gebruikers-avatar
Meike
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 15:13

Bericht door Meike » 19 Feb 2013 22:56

Het zou misschien ook sneller, maar wat intensiever voor de spelleider, zijn als er een missie bekend is, dat de spelleider dan iedereen een whatsappje/mailtje stuurt. Ik denk dat mensen dan wel sneller zouden reageren omdat je niet altijd op het forum kijkt maar wel altijd direct op je telefoon/mail. Ook zou het handig zijn als je op een of andere manier ziet dat je nog moet stemmen, omdat je het soms niet zo goed meer weet of het blijkt alweer een nieuwe missie te zijn, maar ik weet niet hoe dat handig is te implementeren.

Marion
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 11:08

Bericht door Marion » 20 Feb 2013 14:10

Misschien dat de spelleider iedereen alle email adressen kan mailen aan het begin, en dat dan degene die de missie voorstelt iedereen mailt? Dan hoeft de spelleider ook niet de hele dag constant het forum te checken.

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238

Bericht door JWO » 21 Feb 2013 09:38

Je kunt je via dit forum abonneren op een topic, dan zie je wanneer er een nieuw bericht verschijnt (krijg je een mailtje). Ik vind het als spelleider prima dat ik de controle over de verzonden mails houd, lijkt me minder foutgevoelig.

BUTTON_POST_REPLY