The Resistance spel 2

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Re: The Resistance spel 2

Bericht door Hopje » 05 Mrt 2013 16:26

Ophet forum is het denk ik wel moeilijker als wolven idd.. alle historie blijft zichtbaar.. misschien kan je de stemmings uitslag wel posten en hem weghalen zodra iedereen hem gezien heeft... en dan moeten we er van uit gaan dat boeren de stemmingsuitslag niet kopieren..
misschien moeten we afspreken dat we buiten het forum geen contact mogen, want dat maakte het spel wel een stuk makkelijker ook..

trouwens ik denk dat het mis ging voor de wolven toen Onrust aan zet was, hij had een hele witte boer moeten meenemen (ik was verre van wit) dan had ie misschien wel op missie gemogen.. of bij het moment dat ruurd geen faal kaart speelde...

ik denk dat de wolven ook te druk waren en de boerne relatief meer tijd hadden, scheelde ook wel wat
Recht door zee is wel zo makkelijk

Marion
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 11:08

Bericht door Marion » 05 Mrt 2013 16:45

Leuk spel iedereen, en vooral Gerbrand goed gespeeld door Meike mee te nemen op missie.

Dit spel lijkt wel erg moeilijk voor de wolven, zeker nu de eerste missie slaagde moesten ze alles op alles zetten om toch een wolf in de tweede missie te krijgen maar dat lukte dus niet. Overigens waren Hopje, Meike en ik na de stemming dat we niet samen op missie mochten toch nog niet 100% overtuigd van elkaar, maar die 100% kwam er wel toen er geen enkele "boer" protesteerde dat het echt heel raar was en dat minstens een van Marten,Meike,Hopje en ik wolf moest zijn omdat hij zelf ook boer was.
Dus misschien toch een gemiste kans daar.

Ik ben wel erg benieuwd naar het hoe IRL gaat en ik kan me voorstellen dat het dan een stuk leuker is omdat de wolven meer kans hebben doordat iedereen door elkaar kakelt en later weer de stemming vergeet.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 05 Mrt 2013 16:46

Volgens mij is het niet te moeilijk voor de wolven. Op het BGG play-by-forum lijkt het ook redelijk gebalanceerd. Na 2 potjes kun je niet concluderen dat het te moeilijk is, te kleine dataset.

Ik denk niet dat het een slecht idee was van ruurd om de eerste missie te laten slagen. Maar volgens mij had het beter gecoordineerd moeten worden. Het idee was natuurlijk om in missie 2 weer Marion+ruurd te sturen. Maar alle wolven vonden Meike zwart, en als Meike zwart is heeft ze VOOR een missie gestemd dus was die missie vies. Het was dus beter om harder te pushen dat de vorige keer de eerste missie was geslaagd en nog steeds iedereen zwart gemaakt, dus een spion zou bijna zeker falen, dus erop te spelen om Marion+ruurd in de tweede missie te krijgen. Nu kon dat echter niet omdat iedereen Meike zwart vond.

In die zin pakte het extreem goed uit dat Meike VOOR stemde, want daardoor vertrouwde ik Meike totaal niet meer en dus moest missie 1 wel vies zijn (wat uiteindelijk correct bleek maar totaal om de verkeerde reden). Als Meike TEGEN had gestemd was het hele spel waarschijnlijk anders (lees: beter voor de wolven) gelopen.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 05 Mrt 2013 16:57

In de kroeg (of spelletjesvereniging in Londen) is het inderdaad erg leuk. Op het forum loopt het nu wat traag. Ik denk dat het alleen maar goed werkt als iedereen veel post (dus veel tijd heeft ervoor).

Ik heb een versie van Resistance waarbij er speciale rollen zijn zoals bij weerwolven; een uitbreiding, genaamd The Resistance: Avalon. De speciale rollen zijn:

Merlin (boer): weet wie alle wolven zijn.
Assassin/Mordred (wolf): mag nadat het spel afgelopen is en de boeren hebben 3 geslaagde missies iemand vermoorden (eventueel na overleg met andere wolven). Als het Merlin is, winnen de wolven, anders winnen de boeren. De extra macht van Mordred is dat hij niet bekend is voor Merlin.
Percival (boer): weet wie Merlin is.
Morgana (wolf): lijkt Merlin te zijn voor Percival (dus Percival ziet 2 mensen waarvan 1 Merlin is en de andere Morgana).
Oberon (wolf): weet niet wie de andere wolven zijn en de wolven+Merlin weten niet wie hij is.

Je kunt een potje doen met alleen Merlin en Mordred/Assassin maar je kunt alle rollen spelen die je wilt (maar als je Merlin hebt moet je natuurlijk wel Assassin/Mordred hebben). Sommige rollen maken het beter voor de wolven, sommige beter voor de boeren. Het schijnt over het forum beter te werken met rollen dan met plotkaarten waar JW het over had, want met de plotkaarten schijnt het zo te zijn dan je vaak kunt "uitrekenen" wie de wolven zijn vanwege de vele keuzes.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 05 Mrt 2013 20:10

Erg traag, soms wat verveeld, maar desalniettemin al met al leuk om te volgen.
Het is een spel waar je de vaart in moet houden, maar bijvoorbeeld twee deadlines per dag is nauwelijks te den.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 05 Mrt 2013 23:32

Marten schreefCOLON Ik denk niet dat het een slecht idee was van ruurd om de eerste missie te laten slagen. Maar volgens mij had het beter gecoordineerd moeten worden.
+1

ik vind het irl geweldig! online is gewoon wewo wel een stuk dynamischer, vind ik
meike, welk weekend was het ook alweer, dat we allemaal moesten kijken of we kunnen, 1e of 2e weekend mk en dan zaterdag of zondag?
ik heb het echt heel goed onthouden, ben alleen ergens een detail kwijt :idea:
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

BUTTON_POST_REPLY