The Resistance spel 2

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Re: The Resistance spel 2

Bericht door Hopje » 28 Feb 2013 09:53

Marion schreefCOLON@Hopje.
Je vond de laatste post van Meike, waarin ze betoogde dat zij met Ruurd+mij de boeren zijn, erg boerig. Daarom heb je besloten om voor te stellen dat Meike mee gaat op missie. Klopt het dus dat je haar meer boerig vond dan dat je haar argumenten goed vond, want dan had je net zo goed Ruurd mee kunnen nemen op missie.

Overigens moet ik wel zeggen dat Meike de enige is die vanavond met een zinnige bijdrage is gekomen want verder was het meer van allerlei gekakel.
ergens vind ik meike wit... MW maakt haar zo zwart om 1 punt en haar post lijken oprecht gefrustreerd daarover.. je kan MW zijn redenen ook precies andersom uitleggen... als wolf had ze beter nagedacht.. dit kwam er echter niet door bij MW.

ik snap je punt over ruurd niet precies.. waarom kon ik hem net zo goed meenemen?
Recht door zee is wel zo makkelijk

Gebruikers-avatar
Meike
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 15:13

Bericht door Meike » 28 Feb 2013 10:19

Ik droomde afgelopen nacht dat de wolven opgaven. Helaas heb ik niet precies onthouden wie het waren... Ik droomde ook dat Marion allebei haar enkels kneusde met skieen, dus misschien moeten mijn dromen toch maar niet uitkomen...

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 28 Feb 2013 11:00

Marion schreefCOLON@Hopje.
Je vond de laatste post van Meike, waarin ze betoogde dat zij met Ruurd+mij de boeren zijn, erg boerig. Daarom heb je besloten om voor te stellen dat Meike mee gaat op missie. Klopt het dus dat je haar meer boerig vond dan dat je haar argumenten goed vond, want dan had je net zo goed Ruurd mee kunnen nemen op missie.

Overigens moet ik wel zeggen dat Meike de enige is die vanavond met een zinnige bijdrage is gekomen want verder was het meer van allerlei gekakel.

@Marten
Ook lees ik over de trein van Marten Wortel. Nu is het openbaar vervoer in Engeland misschien niet hetzelfde als in de rest van de wereld dus ik zal even om verduidelijking vragen. Wat betekent: "ik zit nog steeds op de Hopje > Onrust en Marion > ruurd trein"
Dat 1 van beide duo's wolf is en de eerste daarbij meer kans heeft dan de tweede? Dan hoor ik graag iets meer uitleg waarom je nog steeds denkt (ook als de missie Meike-Marion-Ruurd is mislukt) dat Ruud en/of ik wolf zijn, en waarom ik daarbij meer kans op wolf heb dan Ruurd. Ik zit namelijk jouw posts na te lezen en ik heb 5 pagina's terug gebladerd en niet 1 verdachtmaking aan mijn adres kunnen lezen. Daarentegen ga je wel het hele spel al tekeer tegen Ruurd (en andersom). Beetje raar. En sowieso als ik best wel vertrouwd wordt door iedereen en jij vertrouwt mij blijkbaar niet en daar zeg je niets van, sterker nog, ik wordt bij herhaling min of meer in jouw boerenrijtje geplaatst.
Dat van Onrust en Hopje snap ik ook niet helemaal (dat 1 van hun wolf moet zijn) maar dat komt misschien ook omdat ik nu even te moe ben om erover na te denken.

Ik zie graag morgen een uitgebreide analyse (liefst met argumenten) tegemoet van Marten.
Mijn inzichten zijn niet erg veranderd, dus hier is mijn analyse (Mariruurd = Marion en ruurd, Hoprust = Hopje en Onrust):
Analyse Marten schreefCOLON- Meike wolf (zou als boer TEGEN M1.4 gestemd hebben)
- 1 wolf in Mariruurd (anders zou meike niet VOOR stemmen)
- 1 wolf in Hoprust (want anders is JCH de wolf en die zou dan in M1.3 VOOR een boerenteam stemmen)
Binnen de groep Mariruurd vind ik het waarschijnlijker dat Marion boer is dan ruurd. Maar ik ben eerlijk gezegd niet overtuigd hierin - Marion komt boeriger over maar ruurd komt niet echt wolvig over en ik geloof zeker dat hij geen tijd heeft om te posten. Binnen de groep Hoprust vind ik Hopje duidelijk boeriger - niet zozeer omdat ik Onrust erg wolvig vind, maar omdat ik Hopje erg boerig vind - hij speelt als een boer en zijn argumenten kan ik volgen (zeker na ons gesprek gister) en vind ik onderzoekend.

Omdat ik zeker niet onfeilbaar ben zal ik ook iets zeggen over als Analyse Marten fout is. Laat ik dat doen aan de hand van de hoeveelheid wolven in Mariruurd:

0 wolven: dan kan Meike bijna geen wolf zijn want die zou dan voor een team van 2 boeren gestemd hebben. Maar dan zijn de wolven dus heel Hoprust en JCH, en dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Deze optie lijkt me erg onwaarschijnlijk.
1 wolf: wellicht heb ik het fout wat betreft Meike. Dan zal JCH de derde wolf zijn, hij stemde in M1.3 voor het team Hoprust dat 1 wolf bevatte. Een andere optie is dat wolf JCH inderdaad VOOR team Hoprust met 2 boeren stemde, in de hoop dat het er niet doorheen zou komen.
2 wolven: wellicht met het idee "de vorige keer zagen we hoe slecht het was om 2 wolven in hetzelfde team te hebben dus als we dat nu weer doen gelooft niemand dat". De derde wolf is dan waarschijnlijk Meike, maar als ik dat weer fout heb dan 1 van Hoprust.

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 28 Feb 2013 12:59

Marten jij lijkt het wel heel erg belangrijk te vinden wat jij allemaal vind en al jouw theorietjes en aangeven dat mensen "fouten"maken terwijl de meeste spelers dit voor de tweede keer spelen. Ik krijg na wat teruglezen steeds meer het gevoel dat Marten op 75/80% speelt en dat is typisch spionnerig.

Ik begin steeds meer en meer te geloven dat Marion en Ruurd beide verzet zijn en er sprake is van een rookgordijn van de spionnen.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 28 Feb 2013 13:27

Marten schreefCOLON . Binnen de groep Hoprust vind ik Hopje duidelijk boeriger - niet zozeer omdat ik Onrust erg wolvig vind, maar omdat ik Hopje erg boerig vind - hij speelt als een boer en zijn argumenten kan ik volgen (zeker na ons gesprek gister) en vind ik onderzoekend.
Opeens viel het kwartje bij je, maar ik vond mezelf toch niet echt duidelijk, het verwoorden was best lastig vond ik..
maar ik zei ook iets van mensen die iemand heeeeel hard proberen zwart te maken vind ik wolf. Ook al heb je argumenten als boer heb je volgens mij toch twijfel.. ik weet nooit iets zeker als boer.. maar misschien ligt dat ana mij..

je schrok volgens mij wel toen ik dat zei over heel hard zwart maken..
Ik vind jou verre van wit MW

Onrust
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 02:27

Bericht door Onrust » 28 Feb 2013 13:47

Marten schreefCOLON 2 wolven: wellicht met het idee "de vorige keer zagen we hoe slecht het was om 2 wolven in hetzelfde team te hebben dus als we dat nu weer doen gelooft niemand dat". De derde wolf is dan waarschijnlijk Meike, maar als ik dat weer fout heb dan 1 van Hoprust.
Als Meike de derde wolf is in dit belachelijke scenario is het toch nog veel gekker om voor te stemmen? Je zit jezelf de hele tijd klem te lullen Marten.

Onrust
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 02:27

Bericht door Onrust » 28 Feb 2013 13:51

JCH schreefCOLONMarten jij lijkt het wel heel erg belangrijk te vinden wat jij allemaal vind en al jouw theorietjes en aangeven dat mensen "fouten"maken terwijl de meeste spelers dit voor de tweede keer spelen. Ik krijg na wat teruglezen steeds meer het gevoel dat Marten op 75/80% speelt en dat is typisch spionnerig.

Ik begin steeds meer en meer te geloven dat Marion en Ruurd beide verzet zijn en er sprake is van een rookgordijn van de spionnen.
Oei, dit vind ik link; ik had mijn theorie Meike-Marten-Hopje gisteren verworpen. Is dan JCH een spion? Hij neemt wel erg makkelijk mijn theorie over (oude wijn in nieuwe zakken).

Conclusie: als Ruurd een spion is, is JCH er denk ik ook een.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 28 Feb 2013 15:02

Onrust schreefCOLON
Marten schreefCOLON 2 wolven: wellicht met het idee "de vorige keer zagen we hoe slecht het was om 2 wolven in hetzelfde team te hebben dus als we dat nu weer doen gelooft niemand dat". De derde wolf is dan waarschijnlijk Meike, maar als ik dat weer fout heb dan 1 van Hoprust.
Als Meike de derde wolf is in dit belachelijke scenario is het toch nog veel gekker om voor te stemmen? Je zit jezelf de hele tijd klem te lullen Marten.
Waarom dan? Als dat het plan van de wolven is, dan zullen ze toch allemaal voorstemmen?

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 28 Feb 2013 15:03

Hopje schreefCOLON
Marten schreefCOLON . Binnen de groep Hoprust vind ik Hopje duidelijk boeriger - niet zozeer omdat ik Onrust erg wolvig vind, maar omdat ik Hopje erg boerig vind - hij speelt als een boer en zijn argumenten kan ik volgen (zeker na ons gesprek gister) en vind ik onderzoekend.
Opeens viel het kwartje bij je, maar ik vond mezelf toch niet echt duidelijk, het verwoorden was best lastig vond ik..
maar ik zei ook iets van mensen die iemand heeeeel hard proberen zwart te maken vind ik wolf. Ook al heb je argumenten als boer heb je volgens mij toch twijfel.. ik weet nooit iets zeker als boer.. maar misschien ligt dat ana mij..

je schrok volgens mij wel toen ik dat zei over heel hard zwart maken..
Ik vind jou verre van wit MW
Dat is prima. Ik deel geen witte puntjes uit om zelf wit gevonden te worden. Ik deel witte puntjes uit om boeren te vinden.

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 28 Feb 2013 15:28

Sorry, ik heb geen tijd alles te lezen.

Dus zonder alles te lezen is mijn gevoel dat Hopje, Marion, en ik boeren zijn.

Onrust, Marten, Meike wolven.

JCH weet ik niet.

Vanavond weer geen tijd. Het weekend topcircuit. Dan blijf ik in A-dam. Morgen af en toe even tijd. Ik zal even stemmen.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 28 Feb 2013 15:54

Ruurd jammer dat je zo druk bent...

wel leuk datje 3 boeren en 3 wolven noemt en de laatste persoon vaag vind.. die zou dan toch boer moeten zijn??

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 28 Feb 2013 16:24

Hopje schreefCOLONRuurd jammer dat je zo druk bent...

wel leuk datje 3 boeren en 3 wolven noemt en de laatste persoon vaag vind.. die zou dan toch boer moeten zijn??
Ja, die weet ik niet.
Mag je dus wisselen voor wolf.
precies zoals ik het zeg.
Ik ben god niet, die alles zeker weet. :D

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 28 Feb 2013 19:58

M2.2 Hopje: Hopje, Marion en Meike

Marten TEGEN
ruurd TEGEN
Onrust TEGEN
Marion VOOR
Meike VOOR
Hopje VOOR
JCH TEGEN

Missie gefaald, JCH mag een team samenstellen voor missie 2.3

Marion
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 11:08

Bericht door Marion » 28 Feb 2013 20:07

Ok dit lijkt dus de goede. Hopelijk kan de eerst volgende niet wolf alsnog deze missie voorstellen.
Ik was het eigenlijk niet eens met de keuze van Hopje maar ik heb voorgestemd omdat ik het beter vond dan het alternatief om Jacco/Marten en daarna evt blind Ruurd iemand te laten kiezen. Als iemand van de volgende drie boer is: maak je dan bekend en herhaal deze missie

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 28 Feb 2013 20:45

JCH schreefCOLONMarten jij lijkt het wel heel erg belangrijk te vinden wat jij allemaal vind en al jouw theorietjes en aangeven dat mensen "fouten"maken terwijl de meeste spelers dit voor de tweede keer spelen. Ik krijg na wat teruglezen steeds meer het gevoel dat Marten op 75/80% speelt en dat is typisch spionnerig.

Vind je dat ik op 75%/80% speel? Wat vind je dan van je eigen spel, gezien de hoeveelheid posts die je doet?

BUTTON_POST_REPLY