WeWo26, de wolf is terug in Nederland

BUTTON_POST_REPLY
Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Re: WeWo26, de wolf is terug in Nederland

Bericht door Bob! » 19 Mei 2014 15:08

Vincent schreefCOLON
Bob! schreefCOLON
Misschien een idee als woerden ff mailt naar onrust en jch wie hij opvraagt in het theoretische scenario dat hij ziener zou zijn.

Dat moet volgens mij volgens de regels toegestaan zijn.
We kunnen immers allemaal naar jch/onrust mailen wie we in dit theorethische scenario zouden opvragen.
Vincent?
Dit was hartstikke illegaal geweest. Alle relevante info via het forum. Hebben dat aan het begin, lang geleden, al afgesproken. Anders wordt het voor de boeren wel erg gemakkelijk met een tweetjes achter de schermen.
100% mee eens en ik postte het ook niet voor niks zo laat :P
Had wellicht nog wel voor wat geinige situaties gezorgd als jch dit mee had gespeeld en frans hiermee had kunnen opstoken ;)

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 15:09

Bob! schreefCOLONLeuk zeg, toch nog een twist aan het einde!

Mooi geprobeerd die psych in de tweede ronde! Hoe dachten jullie er over om dit in de eerste ronde meteen te doen? Zonder BOW was denk ik de kans op redden heel erg groot (JW/ik hadden dit iig wel gedaan). Daarop volgt ook dat de kans dat de dokter er uit is gevolgen in de 1e ronde een stuk groter is geworden aangezien er niet is gered. Denk dat ik het risico met marten niet had aangedurfd (had al veel plusjes bij zijn naam). Een van de andere twee wolven had ik zeker ook mee ingestemd. Jammer dat het niet lukte!

Hoe keken jullie trouwens tegen die opmerking van hopje aan? Hadden jullie deze allemaal gemist? Wel opgemerkt maar niet geinterpreteerd als mogelijke speciale rol?

De uitkomst van de ontmoeting tussen arjen en woerden is echt geniaal. Goed gedaan beiden door te posten! Volgende keer pakken dit soort intieme ontmoetingen echter een stuk ongunstiger uit :-s

Wolven hebben echt wel beetje pech gehad. Was ook echt niet zo makkelijk voor wolven als dat de meeste mensen vooraf zeiden.

Stellen jullie nu echt voor om wewo 27 er meteen achteraan te doen? :-s

Vond het een erg leuk potje, het begon allemaal wel een beetje suf met weinig actie en niet iedereen even actief. Werd later ruimschoots goedgemaakt!

Stemmen staken bij brandstapelronde leek me veel te riskant. Stel dat de staking tussen woerden/hopje had moeten plaatsvinden dan hadden de wolven makkelijk woerden een tikje kunnen geven. Op dat moment was het duidelijk dat hopje niet speciaal was, wellicht was woerden dat wel. Sorry hopje, had je verkeerd ingeschat.
Niemand van de roedel had Hopje's opmerking gezien.

Stemmen staken lijkt me niet riskant, als de wolven iemand een tik geven zo op het einde dan heeft 1 wolf zichzelf toch ontmaskerd? Dan lijkt me geen goed spel.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 19 Mei 2014 15:32

Bob! schreefCOLONLeuk zeg, toch nog een twist aan het einde!

Denk dat ik het risico met marten niet had aangedurfd (had al veel plusjes bij zijn naam). Een van de andere twee wolven had ik zeker ook mee ingestemd. Jammer dat het niet lukte!

.
Nee, voor marten was het gambiet op zich een noodgreep. Als jch ziener was zou hij van wit naar zwart gaan.

Dus de psyche moest juist bij marten omdst hij dacht te zijn gezien (was dus niet zo)

We hebben het volgens mij goed uitgewerkt en het had een voeie kans van slagen :

Als marten was gered zou hij ziener blijken en ik een voelerclaim doen. Marten wit door de dokter en een paar key positions voor de wolven, dat was het idee. Dan kon jch nog wel zeggen dat hij de ziener was maar als je gezien bent komt dit niet meer zo geloofwaardig over.

Een zwarte wolf gambieten is juist link, die wordt misschien niet gered. We dachten dat nu de dokter de eerste ronde niet had gered hij het zeker de tweede zou doen. Meest tricky was dat jw dokter was maar die kans...:)
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 15:38

Wat Alien zegt is correct, ik was ervan overtuigd dat ik gezien was door jacco, dus uiteindelijk zou ik toch ontdekt worden. Jacco eten leek geen zin te hebben want de dokter moest nu wel redden. Dan leken we er slecht voor te staan want zowel Alien als Boedhy zagen er niet echt wit uit.

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 19 Mei 2014 16:58

Marten schreefCOLONWat Alien zegt is correct, ik was ervan overtuigd dat ik gezien was door jacco, dus uiteindelijk zou ik toch ontdekt worden. Jacco eten leek geen zin te hebben want de dokter moest nu wel redden. Dan leken we er slecht voor te staan want zowel Alien als Boedhy zagen er niet echt wit uit.
Grappige wending eerlijk gezegd en opzich jammer dat het mislukt is want het was wel een mooie wolven truc geweest.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 19 Mei 2014 17:46

nog een potje kan wel, als Kroes of ikzelf dan maar dood zijn voor a.s zondag.
Recht door zee is wel zo makkelijk

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 19 Mei 2014 17:49

we vonden het zelf ook wel grappig en hadden het ook best goed doordacht. als het was gelukt, was het wel historisch geworden, denk ik:)

ach, de dubbele gambiet met doktereliminatie is er ook een voor in de boekjes (maar dan met veel zwarte bladzijden) :oops:
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Woerden
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 02:58

Bericht door Woerden » 19 Mei 2014 18:34

Verrassende ontknoping. Ik was ervan overtuigd dat Arjen de laatste wolf was, omdat het bijna niet meer anders kon als er naast Boedhy nog een wolf ingezeten had.

Vincent, prima geleid1. Duidelijk en strak en met enthousiasme. Een toparbiter zou men zeggen bij het voetballen...

Helemaal fijn dat alles in pais en vree gegaan is, al vonden sommigen het een beetje saai.

Arjen heeft enorm leuk gespeeld, al was het nog briljanter geweest als hij wolf was geweest. Frans ook weer lekker op dreef. Zijn variantjes op het laatst waren erg leuk en scherp. Marten een uitstekende maar jammerlijk aan zijn einde gekomen wolf.

Al die zienerverwijzingen die snap ik trouwens niet zo goed. Het is nog niet in me opgekomen om ook maar iets los te laten over mijn rol. Alleen was mijn tactiek om als een redelijk aanvallende boer te spelen, in de vuurlinie opererend ook. dit met de kans om op de brandstapel te komen, maar met een kleinere kans om gegeten te worden. Ik had het wel flink benauwd toen er een switch op mij aan zou kunnen komen. Had de zienerclaim al klaar. Maar het ging net goed, toen er niet geswitcht werd. Uiteindelijk liet ik dus wel iets los over mijn rol tegenover Arjen, maar ook dat liep net goed af.

Ik ben het er niet mee eens dat ziener/voeler een te zware combinatie is voor zo'n klein veld. Drie wolven is ook aanzienlijk voor dit aantal deelnemers.

Met zo'n kleine groep valt de beslissing gewoon sneller, doordat je veel minder mogelijkheden hebt, en dat aantal neemt nog af.

Maar het spel had heel anders kunnen lopen als het gambiet niet zo ongelukkig was geëindigd, of als ik in de eerste ronde gebrand dreigde te worden of als Arjen gegeten was en mij had geschoten.

Ook was ik gelukkig met mijn opvraagbeurten. Ik heb geen spelers opgevraagd die werden gegeten en bovendien zat er bij de opgevraagden geen speciale rol. Alleen de dokter misten we dus wat later ook nog een gelukje bleek. Maar veel bekende spelers dus. En twee wolven die niet zo gelukkig speelden en snel in de problemen kwamen, naast die ene witte dus die tragisch aan zijn einde kwam.
Zie hier allemaal dingen die gunstig uitpakten voor de boeren. Ik denk dat het net zo makkelijk de andere kant had op kunnen gaan met deze samenstelling.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 19:25

Hopje schreefCOLONnog een potje kan wel, als Kroes of ikzelf dan maar dood zijn voor a.s zondag.

Nou, ik wil wel bij nader inzien wel meedoen als we niet voor zondagavond beginnen. Lijkt me niets als ik Hopje zondag als wolf moet ontmaskeren.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975

Bericht door JCH » 19 Mei 2014 22:56

Vincent schreefCOLON
Hopje schreefCOLONnog een potje kan wel, als Kroes of ikzelf dan maar dood zijn voor a.s zondag.

Nou, ik wil wel bij nader inzien wel meedoen als we niet voor zondagavond beginnen. Lijkt me niets als ik Hopje zondag als wolf moet ontmaskeren.
Geniaal

Woerden
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 02:58

Bericht door Woerden » 20 Mei 2014 01:45

Sterk spel natuurlijk van JCH die met een paar korte maar krachtige posts sneeuwwitte wolf Marten tot een wanhoopsdaad bracht, nadat hij eerst mij als ziener in de buurt van een zenuwinzinking bracht. Deed me wel even terugdenken aan een spelletje waarin Jacco wel "de vijfde wolf" werd genoemd ;-)

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975

Bericht door JCH » 20 Mei 2014 11:24

Woerden schreefCOLONSterk spel natuurlijk van JCH die met een paar korte maar krachtige posts sneeuwwitte wolf Marten tot een wanhoopsdaad bracht, nadat hij eerst mij als ziener in de buurt van een zenuwinzinking bracht. Deed me wel even terugdenken aan een spelletje waarin Jacco wel "de vijfde wolf" werd genoemd ;-)
Ooh ja, waarin ik een te laat aanwezige ziener naar de brandstapel hielp:)

BUTTON_POST_REPLY