WeWo26, de wolf is terug in Nederland

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Re: WeWo26, de wolf is terug in Nederland

Bericht door Frans » 18 Mei 2014 20:55

Aah, ja, sorry, Vincent
Ik keek van wolvenhap naar brandstapel.

Frans
BerichtenCOLON 188

Bericht door Frans » 18 Mei 2014 21:13

Nu Bob boer is, wordt Arjen hariger. Niet vanwege zijn spel - uitmuntend gespeeld als hij wolf is - maar op grond van de gebeurtenissen.
Het verklaart bijvoorbeeld waarom niemand uit Eliannes kamp een zienerclaim wilde doen, Dat was voor Arjen op dat moment onnodig riskant.
Het verklaart ook waarom de wolven niet wilden opgeven.
Wat vinden jullie Onrust, Jacco en Bob?
Arjen verbranden?

Frans
BerichtenCOLON 188

Bericht door Frans » 18 Mei 2014 21:23

Als het klopt wat ik denk, mag ik je wel dankbaar wezen, Woerden, dat je mijn raad niet hebt opgevolgd.
Ik had nog een aardige klus gekregen, als ik had moeten melden dat Arjen wolf is. Sommige boeren zijn niet onder de indruk van zeven staat tot twee.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 18 Mei 2014 22:24

Vincent schreefCOLON
Stemmen tot morgen 19.00 / er 4 stemmen vast staan
En mogelijke jagers blijven uiteraard mailen wie ze meenemen.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Arjen
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 09:41

Bericht door Arjen » 18 Mei 2014 22:42

Frans schreefCOLONIk zat er vandaag over te denken waarom de wolven niet opgeven. De te verwachten lijn is: Elianne verbrand, Woerden opgegeten, Boedhy verbrand, Onrust/JCH opgegeten, Bob verbrand. Kennelijk zien ze nog kansen tegen dit schema. Dat kan (van mij uit gezien) alleen als Arjen wolf is.
Daarom heb ik het liefst dat je Arjen opvraagt, Woerden. Als hij boer is, zijn verrassingen uitgesloten.
Van mij uit gezien is de enige reden dat de wolven nog niet hebben opgegeven dat jij wolf bent Frans.

Dit kan met Boedhy of met Bob. Woerden was ziener, daar ga ik nog steeds van uit. Dat wil niet zeggen dat je als wolf niet kan zeggen dat de zienerclaim klopt. In dit verhaal is het wel raar dat Elianne ook nog beweerde voeler te zijn. Woerden wolf lijkt uitgesloten, waarom aten de wolven niet gewoon jch of onrust op zodat ze 3 tegen 3 stonden. Dit kan dus niet.

Stel Frans en Boedhy wolf (en dan toch Elianne wolf 3). Ik op de brandstapel. Jch of Onrust eruit. Nog 2 wolven en 2 boeren over. De wolven winnen tenzij ik of jch/onrust de jager was. Voor Frans/Bob geldt hetzelfde (maar deze combi is minder logisch).

Leuk gespeeld wel, Elianne die met opzet zo duidelijk wolf is en roept dat we Frans niet moeten vertrouwen, waardoor hij witter wordt.

De enige conclusie die ik momenteel kan trekken is Frans/Boedhy/Elianne wolven.

Ik stel voor eerst Frans te lynchen, dan Boedhy. Als het toch Frans/Elianne/Bob was dan snap ik niet waarom Boedhy niet op de stapel is beland.

Frans
BerichtenCOLON 188

Bericht door Frans » 18 Mei 2014 23:22

Is dit geen bekentenis, Onrust, Jacco en Bob?
In Arjens oplossing hebben twee wolven elkaars voelerclaim betwist, terwijl de echte voeler opgegeten is - een kans van 2 op 7.
Zullen we Arjen verbranden?

Arjen
BerichtenCOLON 61

Bericht door Arjen » 18 Mei 2014 23:58

Nee, dat was geen bekentenis, verre van.

Kan je me laten zien wanneer jij als boer bent bestempeld Frans, door zekere boeren met name? Nooit door mij in ieder geval en volgens mij ook niet door Onrust en JCH. Door Woerden ook al niet.

Ik heb er vertrouwen in dat jij en Elianne dit hebben kunnen bedenken als wolven.
Je enige verdere argumentatie is dat de de kans 2 op 7 is dat de voeler gegeten is in ronde 1 of 2. Sinds wanneer is dat sluitend bewijs? Het is makkelijk om dat als argument te gebruiken, met name als wolf.

Complimenten voor de overtuigingskracht btw.
Een ding wil ik nog vragen. Met wie zit/zat ik volgens jou in het wolventeam Frans? Tenzij ik iets over het hoofd gezien heb, heb je dat nergens benoemd.
Ik met Boedhy? In dat geval is Boedhy in allebei onze verhalen wolf en kunnen we hem beter op de brandstapel gooien.
Ik als laatste nog over? Waarom dan zoveel haast?

Ik wend mij nu ook tot Onrust, JCH en Bob. Hopelijk komen jullie (eventueel na teruglezen) tot dezelfde conclusie als ik. Frans is wolf. Er is geen andere mogelijkheid. Niet weer met die suggesties komen dat ik dit spel als wolf had kunnen verzinnen, zo slim ben ik niet. Zelfs als Frans geen wolf is (en ik wel, maar dat ben ik niet), kan het niks kosten om eerst Boedhy of Frans te verbranden. Als ik wordt verbrand dan wordt JCH/Onrust opgegeten en zijn er nog 2 boeren en 2 wolven, zoals ik eerder ook al zei.

Boer Arjen.

Ik stem op Frans

ps: Een laatste mogelijkheid die me net te binnen schoot is dat Boedhy misschien als enige wolf nog over is en niet reageert, waardoor het wolvenkamp nog niet heeft opgegeven :D. Het zou verklaren dat Frans en ik er zo erg van overtuigd zijn dat de ander wolf moet zijn haha.

Arjen
BerichtenCOLON 61

Bericht door Arjen » 19 Mei 2014 00:00

Ik heb voor nu op Frans gestemd, maar vindt het prima om in plaats daarvan op Boedhy te stemmen.

Frans
BerichtenCOLON 188

Bericht door Frans » 19 Mei 2014 00:24

De kans dat ik Voeler ben, is 7 staat tot 2. Dat is niet 100%, Arjen, maar dat is wel een grote kans.
Er zijn twee argumenten om te denken dat je wolf bent:
- Er kwam geen zienerclaim toen Elianne die nodig had. Jij bent degene, die met een zienerclaim je positie het meest had benadeeld.
- De wolven hebben niet opgegeven. Kennelijk zit er een verrassing in het spel.
Nu wordt je op die twee gronden onder verdenking gesteld. Je had dan kunnen reageren met: "Nee, ik ben geen wolf. Het zit anders. Boedhy is de laatste waarschijnlijk."
Maar nee, je kiest voor de kans van 2 tegen 7 en stelt ook nog dat twee wolven elkaar bestreden hebben met een valse voelerclaim.
Dat vind ik een bekentenis.

boedhy
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014 10:53

Bericht door boedhy » 19 Mei 2014 10:10

hallo allen mijn nederige excuses het heeft inderdaad geen zin meer.

Ik ben de laatste wolf naast Elianne en...... die raden jullie waarschijnlijk niet.

Eerst even de redenen dat ik zo weinig heb gepost a. volgens mij hadden we niet afgesproken een quick te doen en daar leek deze wel heel sterk op binnen een week is het gebeurt of dat nu komt doordat we met zo weinig zijn of iets anders
dat weet ik niet
b. ik had toevallig wat vollere dagen de afgelopen week woensdag donderdag vrijdag werk en savonds vergaderingen of bezoek zaterdag interbridge zondag werk en vergadering het is natuurlijk wel vervelend dus excuses.

2. ik was erg tevreden over mijn medewolven totdat ze weer een gambietje wilde. Het is een beetje zoals bij bridge Volgens mij hoef je niets briljants te doen als je maar gewoon je nivo haalt en geen fouten maakt we stonden dik voor en toen.....

3. ik was echt niet blij met JW en Hopje eruit snap dat ook niet....

4. Woerden goed gedaan nadat we onze nek in de strop hadden gestopt goed het touw geknoopt

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 19 Mei 2014 10:16

Goed zo, boedhy!

want jawel...na ons MARTENGAMBIET (niemand over gehoord natuurlijk) waren we al klaar, maar dus niet om de reden waarom de boeren dachten....:p

die voelerclaimn was dus een veel grotere noodgreep dan het leek, er moest wel iets gebeuren na deze actie en ik vond dat we het marten verplicht waren met zijn opoffering nog iets te proberen. maar de bierkaai was te groot (en doordat jw, han en meike er al waren heb ik het verder inderdaad niet zo goed kunnen overdenken, dus maar iets gedaan dat wel goed paste bij mijn hopje-gedrag)

ik wil ons graag van harte feliciteren met onze prestatie er de dokter uit te werken (hebben we hem niet gegeten dan hebben we hem kennelijk wel op de brandstapel geduwd) en daarna een gambiet te doen! hoe groot is de kans dat dat allemáál lukt?

dus op het laatst leek het me wel gepast dat boedhy zichzelf zou opeten.
een dubbele gambiet na zorgvuldige doktereliminatie is de enige manier om dit potje af te sluiten

boeren, gefelicteerd!
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 10:18

Als het gewerkt had, had ik alle lof geclaimd, dus nu het spectaculair gefaald heeft claim ik ook alle blame :)

Dit was mijn email (gevolgd door een hoop discussie van de pros en cons) ongeveer halverwege:
Marten schreefCOLONIk denk dat Jacco ziener is en mij heeft opgevraagd. Hij heeft bijna niets gezegd, behalve mij twee keer voor wolf uitgemaakt.

Het ziet er inderdaad goed voor ons uit. Maar stel we eten Jacco, en hij wordt gered. Nu heeft Jacco 2x zienerinformatie en zal dus claimen, want hij krijgt maar 3x informatie en de voeler zit er nog in (zal hij denken). Nu zijn opeens de voeler, ziener en dokter zekere boeren (tenzij we tegenclaimen maar dan wordt het volgens mij voor ons niet beter dan 50-50), en ik ben de eerste op de stapel en Jacco heeft nog iemand gezien. Alien's positie is ook niet echt sterk, en als mensen zaterdag aan Boedhy gaan vragen of hij wolf is, is Boedhy ook ontmaskerd.

De dokter moet volgens mij redden. Die heeft ook wel door dat er zeer waarschijnlijk nog 3 wolven in zitten, en niet redden geeft een te grote kans op opeten van een speciale rol.

Daarom stel ik het volgende plan voor. We eten vanavond mij. Ik schat de kans 90% in dat de dokter redt. Ik claim dan meteen ziener; dat kan (zie argument hierboven) en ik wil snel claimen om de verwarring te voorkomen. Jacco zal natuurlijk tegenclaimen, maar dat is natuurlijk een wolvenstreek om als tweede te claimen!

Wat denken jullie van dit plan?

Zelfs als de dokter niet redt, is er nog geen man overboord, want Jacco had mij toch al gezien. We kunnen dan in de volgende ronde nog een keer gambieten. Maar ik denk echt dat de dokter nu gaat redden - als de dokter er goed over nadenkt, ziet hij dat hij niet meer nodig is om de ziener te redden, want de ziener kan meteen claimen na deze eetronde.
Zo net voor de eetdeadline dacht ik nog: dit gambietje ziet er erg goed uit. Direct na de deadline dacht ik: wow, dit was echt extreem dom...

Thoughts?

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 19 Mei 2014 10:19

Hahahahahahahahahahaha

Ik appte nog naar Vincent: "Goh ik hoop ECHT dat de wolven in ronde 2 een gambietje doen"

Grt,
Doc JW

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238

Bericht door JWO » 19 Mei 2014 10:24

Overigens vind ik Frans echt de ster van dit potje, wat een heldere posts. Ik dacht: ik begrijp ze allemaal, dus Frans moet wel wolf zijn :mrgreen:

Sowieso was het een beetje de omgekeerde wereld, ik begreep deze ronde ook de meeste van Bob's posts, terwijl ik Elianne niet kon volgen. Ook Woerden en Arjen waren sterk bezig! En arme Hopje, 1 opmerking die je (zoals je zelf al zei onder de dodenforumboom bij het Interbridge-toernooi) in al je eerlijkheid en onschuld maakt en hoppa, op de brandstapel.

Arme wolven, leuk plan maar helaas. Enneh Frans kan vast de kans wel uitrekenen dat in ronde 1 de dokter gegeten wordt :ugeek:

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238

Bericht door JWO » 19 Mei 2014 10:30

Overigens was ik al van plan om in ronde 1 te redden want ik had deze grappen ook al zien aankomen. Maar ja, je mag jezelf niet redden :(

BUTTON_POST_REPLY