WeWo26, de wolf is terug in Nederland

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Re: WeWo26, de wolf is terug in Nederland

Bericht door alien » 19 Mei 2014 10:30

hee boedhy, dacht dat je het ook helemaal eens was met het gambietje?
ik wel, in ieder geval, in het concept nog niet, maar we hadden het goed uitgewerkt :p

je hoeft dus echt the blame niet te nemen, marten!

ik wil wel the blame nemen voor de jw exit, wist dat ik het er moeilijk mee zou krijgen omdat ik verdacht zou worden, maar had gewoon geen zin jw het hele weekend voor de gek te gaan zitten houden.
ik heb het inderdaad een laffe keuze genoemd, woerden pikte dat goed op:)
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 10:33

JWO schreefCOLONOverigens was ik al van plan om in ronde 1 te redden want ik had deze grappen ook al zien aankomen. Maar ja, je mag jezelf niet redden :(
als we jou niet hadden gegeten dan hadden we frans gegeten, gewoon omdat hij zo harig is
was een heel ander potje geworden.
heel anders :)

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Bericht door Frans » 19 Mei 2014 10:55

Amai, amai. Ik was van plan Marten en Woerden te complimenteren met hun prima spel, maar ik moet het nu bij Woerden laten.
Voor zijn gambiet was Marten al bijna de boerenleider. Ik vond hem het witst van iedereen en het leek me daarom ook logisch dat hij werd opgegeten. De wolven hebben zijn positie verkeerd beoordeeld, een gambiet was onnodig. Daar komt nog bij dat de dokter als hoogste taak heeft de Ziener te redden, het redden van de witste speler staat eronder. Grappig en pech ( een op acht :D ) natuurlijk dat JW de dokter was.
Je had echt een zienerclaim moeten doen, Boedhy, toen Elianne de laatste strohalm pakte. Zonder tweede zienerclaim moest ze terugkrabbelen en was het hopeloos.
Ondanks dat het ons Hopje heeft gekost, was ik blij met de aanwezigheid van Onrust. Hij blijft rustig en denkt logisch. Zo iemand had ik wel nodig met een paar boeren in het spel die hoogst onwaarschijnlijke plots propageren.
Bedankt, Vincent, voor de prima leiding.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 11:05

Wolven: Alien, Marten, Boedhy
Dokter: JW
Jager: Arjen
Ziener: Woerden
Voeler: Frans

Boeren gefeliciteerd!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 11:15

Het gambietje met Marten was uiteraard riskant (witte wolf ingezet), maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Helaas was JW dokter (grotere kans dan 1/8 na zijn exit Frans ;-)) , maar als de dokter er nog ingezeten had was de kans op redding vrij groot geweest. Daarnaast hadden Woerden / Frans het dan op mogen nemen tegen witte Marten en Co. Ik had het graag gezien. Vrijdagmiddag kwamen er zo n 20 mailtjes langs ter voorbereiding (achteraf gelezen, gazonnetje gelegd dit weekend). Goed uitgewerkt was het zeker. Ik ben het wel eens met het gambietje. Als je een mogelijkheid krijgt als wolf, moet je er voor gaan. Daarnaast was de kans redelijk groot dat Marten gered zou worden. Achteraf was het ook een optie geweest om er niemand uit te gooien en aks drie wolven de ziener, voeler en dokterclaim doen. Als JW doc was werkt het geweldig en zo niet, dan heb je er drie tegenover je in plaats van twee. Een BOW was goed van pas gekomen dit potje.

Jammer dat het dak nu vrijdag naar beneden kwam.
Ook een positief puntje: er is eindelijk weer eens een potje uitgespeeld zonder dat er een verzoeningsdagje tussen twee spelers nodig is. Mits JW Alien vergeven heeft natuurlijk...... ;-)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 19 Mei 2014 11:18

Ik vond het maar een suf potje, wat ik ook zei na de 1e post ik ging eraan.. Ik had wel degelijk gezien dat het misschien onhandig was om dat te posten, en vroeg me beetje af wie er vol op in zou hakken. Ik hoopte dat ik jullie nog kon overtuigen van mijn boer zijn (wat geloof ik wel een beetje zo was) maar er was niet echt een andere duidelijke kandidaat en ik was geen speciale boer dus lieten jullie mij maar doodgaan..
Ik vraag me wel af of een ziener en een voeler op zo weinig mensen wel te doen is voor de wolven. Als de ziener niet te ongelukkig kijkt/speelt dan winnen de boeren in principe.

Marten heeft denk als wolf het redelijk gedaan, Woerden en Frans als bijzondere rollen prima, wel mazzel met Arjen zo die woerden..

volgende keer wat meer actie misschien, grotere groep? andere rollen zoals de Door onrust bedacht lijkschower?
Recht door zee is wel zo makkelijk

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 11:19

Bob! schreefCOLON
Misschien een idee als woerden ff mailt naar onrust en jch wie hij opvraagt in het theoretische scenario dat hij ziener zou zijn.

Dat moet volgens mij volgens de regels toegestaan zijn.
We kunnen immers allemaal naar jch/onrust mailen wie we in dit theorethische scenario zouden opvragen.
Vincent?
Dit was hartstikke illegaal geweest. Alle relevante info via het forum. Hebben dat aan het begin, lang geleden, al afgesproken. Anders wordt het voor de boeren wel erg gemakkelijk met een tweetjes achter de schermen.

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 19 Mei 2014 11:21

Vincent schreefCOLONOok een positief puntje: er is eindelijk weer eens een potje uitgespeeld zonder dat er een verzoeningsdagje tussen twee spelers nodig is. Mits JW Alien vergeven heeft natuurlijk...... ;-)
Absoluut, dit moet wel mijn favoriete 'eerste eetronde' ooit zijn. En het speelde heel relaxed zonder wolvenpraat 8-)

En inderdaad ook dank voor de solide spelleiding, zelfs helemaal tot het einde.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 11:22

Arjen schreefCOLON
ps: Een laatste mogelijkheid die me net te binnen schoot is dat Boedhy misschien als enige wolf nog over is en niet reageert, waardoor het wolvenkamp nog niet heeft opgegeven :D. Het zou verklaren dat Frans en ik er zo erg van overtuigd zijn dat de ander wolf moet zijn haha.
Dat is pas out-of-the-box denken!!!

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 11:32

Hopje schreefCOLONIk hoopte dat ik jullie nog kon overtuigen van mijn boer zijn (wat geloof ik wel een beetje zo was)
Ja, mij had je!
misschien een troost, wolf boedhy vond het niet leuk dat je eruit ging...:p
ik trouwens ook , maar dat mag je als wolf eigenlijk niet denken, boedhy, dat geldt namelijk voor iedereen dus is het een soort van discriminatie als je het niet doet ...

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 11:35

JWO schreefCOLON
Vincent schreefCOLONOok een positief puntje: er is eindelijk weer eens een potje uitgespeeld zonder dat er een verzoeningsdagje tussen twee spelers nodig is. Mits JW Alien vergeven heeft natuurlijk...... ;-)
Absoluut, dit moet wel mijn favoriete 'eerste eetronde' ooit zijn. En het speelde heel relaxed zonder wolvenpraat 8-)

En inderdaad ook dank voor de solide spelleiding, zelfs helemaal tot het einde.
kijk, zo kan het dus ook. lief he.

sorry, JW, was graag boertje met je geweest en ik ben er ook wel een beetje sjaggie van geweest, maar dat je dokter was maakt inderdaad veel goed denk ik...hahaha

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 11:39

Vincent schreefCOLON
Arjen schreefCOLON
ps: Een laatste mogelijkheid die me net te binnen schoot is dat Boedhy misschien als enige wolf nog over is en niet reageert, waardoor het wolvenkamp nog niet heeft opgegeven :D. Het zou verklaren dat Frans en ik er zo erg van overtuigd zijn dat de ander wolf moet zijn haha.
Dat is pas out-of-the-box denken!!!
Ja, dat viel ons ook al op over de wolvenmail :)

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Bericht door Frans » 19 Mei 2014 11:40

Ja, de kans is groter: dat de dokter zich niet mag redden is van invloed op de kans. Voor toekomstige kansen met JW in het spel komt daar nog bij, dat JW graag meteen redt.
Van Marten weten we nu trouwens hoe hij speelt, als hij wolf is. Wat mij betreft kan Marten nooit meer wit worden door zijn spel. Wat een wolf!

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 11:41

alien schreefCOLONhee boedhy, dacht dat je het ook helemaal eens was met het gambietje?
ik wel, in ieder geval, in het concept nog niet, maar we hadden het goed uitgewerkt :p

je hoeft dus echt the blame niet te nemen, marten!

ik wil wel the blame nemen voor de jw exit, wist dat ik het er moeilijk mee zou krijgen omdat ik verdacht zou worden, maar had gewoon geen zin jw het hele weekend voor de gek te gaan zitten houden.
ik heb het inderdaad een laffe keuze genoemd, woerden pikte dat goed op:)
Ik begrijp het ook niet helemaal, ik dacht ook dat Boedhy eens was, bij jou ontdekte ik wel wat weerstand dus als Boedhy tegen was geweest, zou ik het niet hebben gedaan. Desalniettemin claim ik nog steeds alle blame, want ik vind dat hier hetzelfde principe geldt als bij bridge: het is altijd de schuld van de psycher.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 11:43

Frans schreefCOLONJa, de kans is groter: dat de dokter zich niet mag redden is van invloed op de kans. Voor toekomstige kansen met JW in het spel komt daar nog bij, dat JW graag meteen redt.
Van Marten weten we nu trouwens hoe hij speelt, als hij wolf is. Wat mij betreft kan Marten nooit meer wit worden door zijn spel. Wat een wolf!
Heel grappig dit. De vorige potjes, zover ik me kan herinneren, was ik boer, en altijd extreem verdacht. Nu ben ik wolf en ik ben extreem wit.

Ik probeer als wolf zo boerig mogelijk te spelen om krediet op te bouwen. Het enige wat ik niet deed, was suggereren dat we de stemmen gingen staken bij de eerste brandronde. Volgens mij was dat namelijk verreweg de beste boerenstrategie nu Hopje geen wolf leek. Ik hoopte maar dat niemand anders op dit plan zou komen.

BUTTON_POST_REPLY