WeWo26, de wolf is terug in Nederland

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Re: WeWo26, de wolf is terug in Nederland

Bericht door alien » 19 Mei 2014 12:15

Marten schreefCOLON
Vincent schreefCOLON
Arjen schreefCOLON
ps: Een laatste mogelijkheid die me net te binnen schoot is dat Boedhy misschien als enige wolf nog over is en niet reageert, waardoor het wolvenkamp nog niet heeft opgegeven :D. Het zou verklaren dat Frans en ik er zo erg van overtuigd zijn dat de ander wolf moet zijn haha.
Dat is pas out-of-the-box denken!!!
Ja, dat viel ons ook al op over de wolvenmail :)
ja, dat was een goeie ps van arjen !
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
Meike
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 15:13

Bericht door Meike » 19 Mei 2014 12:16

Je kan het nu wel vertellen Frans: Zeg eens, wie was je ghostwriter?

Onrust
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 02:27

Bericht door Onrust » 19 Mei 2014 12:41

Het potje begon niet geweldig, maar gelukkig was er toch nog wat te doen. Het was eigenlijk jammer dat van het ene moment op het andere het hele spel bekend was. Het enige interessante was, dat Frans misschien niet de voeler zou zijn.
Ik ben bang dat de wolven zich een beetje te veel door angst hebben laten leiden. Een gambiet op dit moment was te agressief; bijvoorbeeld als je nu Arjen had opgegeten was waarschijnlijk Woerden er ook aangegaan, dan zouden er nog 4 boeren en 3 wolven in hebben gezeten.
Wat het spelletje wel heeft aangetoond is dat ziener + voeler op zo'n kleine groep een te sterke rollencombinatie is. Volgende keer dat we met zo'n kleine groep spelen, kunnen we beter zonder voeler spelen, of andere beperkingen aan de ziener opleggen. Te veel speciale rollen leidt sowieso tot te veel claims.

Dank aan de spelleider, prima geregeld allemaal.
Als laatste mijn complimenten aan Woerden en Arjen: zij hebben mooi gespeeld, onafhankelijk tot een slim plan gekomen, dat er overtuigend uitzag.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 19 Mei 2014 12:49

Onrust schreefCOLON Wat het spelletje wel heeft aangetoond is dat ziener + voeler op zo'n kleine groep een te sterke rollencombinatie is. Volgende keer dat we met zo'n kleine groep spelen, kunnen we beter zonder voeler spelen, of andere beperkingen aan de ziener opleggen. Te veel speciale rollen leidt sowieso tot te veel claims.
.
Eens, als er een WeWo27 gespeeld wordt, moet er van te voren goed over de rollen nagedacht worden.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 19 Mei 2014 13:02

Ik heb een heel goed idee voor een setting voor WeWo27, dus ik wil wel vertellen. Is er animo voor nog een potje?

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 19 Mei 2014 13:23

Zeker.

De lijkschouwer moet erbij:)

Goed gpespeeld Arjen en Woerden.

Zonder BOW is de eerste ronde redden zeker als je denkt dat de wolven dit niet verwachten het beste.

Grappig dat ik als ziener gezien werd door de wolven en ik alle 3 de wolven op korrel had.
Het was lastiger geworden als Boedhy mee geswitched was naar Woerden.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 13:26

Marten schreefCOLONIk heb een heel goed idee voor een setting voor WeWo27, dus ik wil wel vertellen. Is er animo voor nog een potje?
haha, ik wel en ik denk jw ook wel:)
hopje, ik geloof je zelfs als je wolf bent, ik beloof het!

de rollen zijn inderdaad nogal bepalend en heel erg afhankelijk van aantal deelnemers.
misschien kun je iets over de setting onthullen?

ik kan alleen als we niet voor vrijdag beginnen maar eerder lukt toch vast niet

Arjen
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 09:41

Bericht door Arjen » 19 Mei 2014 13:40

Dus toch Boedhy als laatste wolf over :)

Haha, dat Marten een gambietje was is bij mij niet serieus opgekomen in ieder geval :p. De kans dat JW dokter was vond ik wel groot daarentegen, eerder 1 op 2 dan 1 op 8.

Wel een snel potje geworden zo uiteindelijk. En inderdaad, een ziener en een voeler is een sterke combinatie gebleken met deze hoeveelheid spelers.

Sorry Hopje! De kans dat je boer was, was zeker nog aanwezig, maar switchen naar Woerden had niet goed uitgepakt voor de boeren :). Als er naar mij was geswitched dan had ik Boedhy meegenomen, dus dat was bij nader inzien misschien het beste geweest ^^.

In ieder geval allemaal bedankt voor het potje!

@marten als er nog een rondje gespeeld wordt dan wil ik best wel weer meedoen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 13:42

Onrust schreefCOLONHet enige interessante was, dat Frans misschien niet de voeler zou zijn.
en dan nog alleen in combinatie met arjen de jager die nu toch nog in het tegenovergestelde kamp werd gemanoeuvreerd.
arjen die frans schiet, waardoor arjen boer is en behalve frans ook bob als 'geziene boer' onzeker is
dus zelfs een onwaarschijnlijk goed verlopend scenario is dan echt maar een miniem kansje, door al die zekere boeren

mee eens dus dat de verhouding anders moet, hoewel een mislukt gambiet de zaak natuurlijk wel vertekent:)

Arjen
BerichtenCOLON 61

Bericht door Arjen » 19 Mei 2014 13:42

O ja, bedankt voor de goede spelleiding natuurlijk Vincent!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Arjen
BerichtenCOLON 61

Bericht door Arjen » 19 Mei 2014 13:52

Onrust schreefCOLONHet potje begon niet geweldig, maar gelukkig was er toch nog wat te doen. Het was eigenlijk jammer dat van het ene moment op het andere het hele spel bekend was. Het enige interessante was, dat Frans misschien niet de voeler zou zijn.
Ik ben bang dat de wolven zich een beetje te veel door angst hebben laten leiden. Een gambiet op dit moment was te agressief; bijvoorbeeld als je nu Arjen had opgegeten was waarschijnlijk Woerden er ook aangegaan, dan zouden er nog 4 boeren en 3 wolven in hebben gezeten.
Wat het spelletje wel heeft aangetoond is dat ziener + voeler op zo'n kleine groep een te sterke rollencombinatie is. Volgende keer dat we met zo'n kleine groep spelen, kunnen we beter zonder voeler spelen, of andere beperkingen aan de ziener opleggen. Te veel speciale rollen leidt sowieso tot te veel claims.

Dank aan de spelleider, prima geregeld allemaal.
Als laatste mijn complimenten aan Woerden en Arjen: zij hebben mooi gespeeld, onafhankelijk tot een slim plan gekomen, dat er overtuigend uitzag.
Als de wolven mij hadden opgegeten dan was het erg lastig geworden voor de boeren inderdaad, mijn jagersstem stond op Woersen :). Ik kon me alleen voorstellen dat ik werd opgegeten als Woerden wolf was.

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Bericht door Frans » 19 Mei 2014 13:54

Mijn ghostwriter is akkoord. We doen nog eens mee, maar hij voelt zich wel ongemakkelijk als Meike meedoet.

Onrust
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 02:27

Bericht door Onrust » 19 Mei 2014 14:16

Het wordt moeilijk. Wellicht ga ik in de loop van volgende week een paar dagen op vakantie. Eens kijken of we nog een last minute naar the-middle-of-nowhere kunnen boeken.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 19 Mei 2014 14:27

Arjen schreefCOLON Als de wolven mij hadden opgegeten dan was het erg lastig geworden voor de boeren inderdaad, mijn jagersstem stond op Woersen :). Ik kon me alleen voorstellen dat ik werd opgegeten als Woerden wolf was.
ah dat was mooi geweest:)
nadeel was een beetje dat we niet goed online waren en niet meer konden switchen.
jouw claim was op tijd binnen, die van woerden trouwens ná de deadline (dus als we hem hadden gegeten was die illegaal maar toch alles vertellend geweest haha)

jammer dat woerden geen wolf was, dát was pas een mooi gambietje geweest, voelerclaim erachteraan en klaar :P :P

Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Bericht door Bob! » 19 Mei 2014 15:05

Leuk zeg, toch nog een twist aan het einde!

Mooi geprobeerd die psych in de tweede ronde! Hoe dachten jullie er over om dit in de eerste ronde meteen te doen? Zonder BOW was denk ik de kans op redden heel erg groot (JW/ik hadden dit iig wel gedaan). Daarop volgt ook dat de kans dat de dokter er uit is gevolgen in de 1e ronde een stuk groter is geworden aangezien er niet is gered. Denk dat ik het risico met marten niet had aangedurfd (had al veel plusjes bij zijn naam). Een van de andere twee wolven had ik zeker ook mee ingestemd. Jammer dat het niet lukte!

Hoe keken jullie trouwens tegen die opmerking van hopje aan? Hadden jullie deze allemaal gemist? Wel opgemerkt maar niet geinterpreteerd als mogelijke speciale rol?

De uitkomst van de ontmoeting tussen arjen en woerden is echt geniaal. Goed gedaan beiden door te posten! Volgende keer pakken dit soort intieme ontmoetingen echter een stuk ongunstiger uit :-s

Wolven hebben echt wel beetje pech gehad. Was ook echt niet zo makkelijk voor wolven als dat de meeste mensen vooraf zeiden.

Stellen jullie nu echt voor om wewo 27 er meteen achteraan te doen? :-s

Vond het een erg leuk potje, het begon allemaal wel een beetje suf met weinig actie en niet iedereen even actief. Werd later ruimschoots goedgemaakt!

Stemmen staken bij brandstapelronde leek me veel te riskant. Stel dat de staking tussen woerden/hopje had moeten plaatsvinden dan hadden de wolven makkelijk woerden een tikje kunnen geven. Op dat moment was het duidelijk dat hopje niet speciaal was, wellicht was woerden dat wel. Sorry hopje, had je verkeerd ingeschat.

BUTTON_POST_REPLY