WeWo 27 sign-up en roldiscussie

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Re: WeWo 27 sign-up en roldiscussie

Bericht door Marten » 27 Mei 2014 13:14

Marion schreefCOLONIk twijfel erg over mijn deelname, ik zou eigenlijk liever niet meedoen maar anders zijn er maar 10 mensen over.
Ik ben ziek en blijf de komende dagen liever in bed liggen met de dekens ver over mij heen in plaats van me (fanatiek) bezig te houden met weerwolven....
Voel je niet verplicht om mee te doen. Maar zoals Alien zegt, kun je ook prima meedoen en gewoon weinig/niets posten in het begin (je hebt een goed excuus :) ). Laat maar weten wat je doet.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 27 Mei 2014 13:18

Frans schreefCOLONIk ben voor een Voeler. Drie wolven is vrij veel. Zonder Voeler is er minstens één opvraagbeurt minder en de verwarring omtrent twee (of meer) zienerclaims wordt groter.
Bij het vorige spel hebben de boeren het geluk gehad dat witte Marten zich offerde met de dokter uit het spel en dat het Arjen-Woerdenincident het halve veld wit maakte.
Je hebt wel gelijk. Wellicht moeten we echter de voeler verzwakken, met de huidige voeler kun je gewoon meteen claimen na ronde 2, als je dan doodgaat kan de voeler nog in ronde 3 alles zeggen. Het is misschien beter als de voeler alleen maar een zienerclaim kan checken. Dan doen we ook de lone wolf. Eens?

Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Bericht door Bob! » 27 Mei 2014 13:39

Wat mij betreft des te meer gekke rollen hoe beter :)

Burgemeester, tuinman, geliefden, zombies: bring it on.

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 27 Mei 2014 14:28

Marten schreefCOLON
Frans schreefCOLONIk ben voor een Voeler. Drie wolven is vrij veel. Zonder Voeler is er minstens één opvraagbeurt minder en de verwarring omtrent twee (of meer) zienerclaims wordt groter.
Bij het vorige spel hebben de boeren het geluk gehad dat witte Marten zich offerde met de dokter uit het spel en dat het Arjen-Woerdenincident het halve veld wit maakte.
Je hebt wel gelijk. Wellicht moeten we echter de voeler verzwakken, met de huidige voeler kun je gewoon meteen claimen na ronde 2, als je dan doodgaat kan de voeler nog in ronde 3 alles zeggen. Het is misschien beter als de voeler alleen maar een zienerclaim kan checken. Dan doen we ook de lone wolf. Eens?
helemaal eens en de voeler mag maar 1 keer checken. Zo dan is het ook lekker/lastig om als wolf/boer te claimen dat je de ziener bent.

lone wolf?

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 27 Mei 2014 14:28

Bob! schreefCOLONWat mij betreft des te meer gekke rollen hoe beter :)

Burgemeester, tuinman, geliefden, zombies: bring it on.
Ga fietsen met die rollen.

Burn Bob Burn

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 27 Mei 2014 14:44

Uitstekend idee, met bob 1e ronde op stapel kunnen we allemaal rustig aan beginnen! :)

Ik ben ook voor weinig extra rollen, dan heb je te snel een te groot boerenclaimfront, dat maakt het heel flauw. rollen aanpassen/wisselen vind ik wel ok, zoals voeler met beperkte macht / eenzame wolf

de vorige ronde is wel vertekend door gambiet met doktereliminatie, maar met de dokter er nog in en redding in 1e ronde zoals JW zou hebben gedaan, was met zijn allen claimen nog steeds veel te lucratief
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Bericht door Frans » 27 Mei 2014 15:39

Ik ben het ook eens met één keer opvragen.
Maar niet met terugwerkende kracht. Vincent zou zijn éne beurt nooit verspild hebben, toen Woerden z'n hopeloze Zienerclaim deed terwijl iedereen er al van overtuigd was dat hij wolf was. Er zijn er onder ons die Vincent aanleg vinden hebben voor tunnelvisie maar die opvraagbeurt bewijst dat dat wel meevalt.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 27 Mei 2014 15:45

Zucht. Aanleg voor? Frans, heb jij je rol soms ook al gehad? Zoveel wolven en dan als altijd tunneltje operationeel (die dan wel een mail heeft gehad met 'je bent boer' maar goed...)

...het wordt een vrij onmogelijke opgave.
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 27 Mei 2014 16:03

Hoe minder rollen, hoe zuiverder en leuker het spel m.i.

Arjen
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 09:41

Bericht door Arjen » 27 Mei 2014 16:16

Wat houdt de lone wolf in?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 27 Mei 2014 16:34

OK, laten we 1 keer opvragen doen.

Lone wolf werkt toch niet zo goed bedenk ik me, wat als de 2 wolven de lone wolf proberen op te eten? Dus we doen gewoon 3 gewone wolven.

(Lone wolf = wolf die niet de andere wolven kent, en de andere wolven kennen hem ook niet.)

Marion
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 11:08

Bericht door Marion » 27 Mei 2014 16:46

Ik heb besloten toch niet mee te doen want de eerste dagen zijn toch het belangrijkst meestal (vorig potje was ook in een paar dagen gespeeld) en ik vind het niet zo leuk om voor mijn gevoel maar half mee te doen. Het is leuker als ik mijn fanatieke zelf kan zijn en thuis Johan kan irriteren met allerlei theorieën over mensen die hij voor het grootste deel niet eens kent.

Bob!
BerichtenCOLON 364

Bericht door Bob! » 27 Mei 2014 16:56

Is johans nederlands misschien al goed genoeg om de eerste dagen voor je in te vallen...? B-)

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507

Bericht door Marten » 27 Mei 2014 18:42

Deelnemers:

Frans
Marion
Bob
Woerden
JCH
Arjen
JW
Vincent
Alien
Hopje
Ruurd
Koos

Rollen:

Ziener
Voeler (kan 1x zienerclaim checken, voorderest niets)
Dokter (kan elke ronde iemand beschermen, inclusief hem/haarzelf, maar nooit 2x achter elkaar dezelfde persoon - beschermde persoon sterft niet als die opgegeten wordt door de wolven)
Jager
3x gewone wolf

Iedereen akkoord? Dan begin ik vanavond.

Bob!
BerichtenCOLON 364

Bericht door Bob! » 27 Mei 2014 19:02

Je stelt nu een beschermer voor ipv een dokter volgens mij.

Beschermer mag elke ronde iemand vooraf aanwijzen die veilig is, de dokter mag achteraf besluiten of hij eenmalig iemand redt.

BUTTON_POST_REPLY