WeWo 27: A song of ice and fire

Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Re: WeWo 27: A song of ice and fire

Bericht door Bob! » 02 Jun 2014 17:29

Ik ben op zich nooit erg huiverig om elianne zsm richting de stapel te bonjouren. Terwijl ze bij mij witte punten scoorde ivm dat gewone boer gedoe blijkt dat dus voor velen een hele duidelijke aanwijzing dat zij "anders" was. Ik wil niks aan Vincent geweldige speurwerk afdoen, maar ik denk dat elianne sterk heeft gespeeld en het erg goed mogelijk is dat ze het zonder dat gedoe tot het einde had gered.

Woerden
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 02:58

Bericht door Woerden » 02 Jun 2014 17:32

Bob ook goed gespeeld èn ook leuk om te volgen als toeschouwer. Prima voelerclaim.

Vond wel dat ie veel te ver en lang door ging over Koos. Kan gewoon gebeuren dat er iets gebeurd waardoor je het spel niet meer kunt volgen. Is wel eens vaker gebeurd dat spelers erbij hingen, niets of bijna niets meer deden. Koos had een hele goede reden, want het is natuurlijk enorm rot als je te horen krijgt dat je met je opleiding moet stoppen. Maar prima dat Koos alsnog aangeeft toch nog te proberen om weer mee te doen. Niet ideaal, maar het is niet anders.

Meike was overigens niet de enige die Kwaad was. Sandra was ook kwaad. (Ik had samen met Sandra het spel gevolgd, echt leuk!)

Zij heeft Bob hierover een sms gestuurd. Dus echt vreemd dat Bob dan terug reageert op Meike dat ie geen enkele reden ziet voor boosheid. Ik was zelf niet zozeer echt kwaad, maar stond er wel met verbazing bij te kijken hoe hij reageerde en was niet echt amused.

Maar goed. Verder dachten de spelers er dus anders over dan de toeschouwers.

Hoewel er dus van alles mis ging, waar we van kunnen leren, heb ik er toch best van genoten.
En is die sturende actie van Vincent om niet weer voor 2016 te spelen erg wolfs. Ik stem op Vincent

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 02 Jun 2014 17:39

We zullen nooit weten hoe het in een smetteloos potje gegaan was. In het begin was ik niet gecharmeerd van het gebruik van "gewone", maar net als Woerden ging ik er op een moment sterk aan twijfelen. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat Ruurd wolf was door zijn een dimensionale (en met die dimensie bedoel ik koos) gedrag. Omdat verder iedereen Ruurd wit vond heb ik de teugels maar laten fieren. Alien heb ik nooit verdacht (heb niet dezelfde conclusie als Woerden getrokken uit haar onwetendheid) tot ergens gisteren. Toen werd haar gedrag wel erg wolvig, voornamelijk vanuit mijn perspectief. Je als boer blijven verkopen is ook bijna niet te doen.
Arjens laatste zin kwam misschien voort uit jeugdige overmoed (neem aan dat die actie niet besproken was), maar ik vind Arjen absoluut een aanwinst voor het spel.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Bob!
BerichtenCOLON 364

Bericht door Bob! » 02 Jun 2014 17:43

Woerden schreefCOLON Meike was overigens niet de enige die Kwaad was. Sandra was ook kwaad. (Ik had samen met Sandra het spel gevolgd, echt leuk!)
Zij heeft Bob hierover een sms gestuurd. Dus echt vreemd dat Bob dan terug reageert op Meike dat ie geen enkele reden ziet voor boosheid. Ik was zelf niet zozeer echt kwaad, maar stond er wel met verbazing bij te kijken hoe hij reageerde en was niet echt amused.
Mn eerst reactie op koos was duidelijk niet goed. Ik reageerde direct op het feit dat er uberhaupt een post kwam voordat de inhoud ervan bij mij registreerde. Toen dat het geval was heb ik dat ook meteen op het forum duidelijk gemaakt. Het persoonlijke aspect is uiteraard veel belangrijker dan een dom spelletje wewo. Groot gelijk van Sandra dus en geweldig dat die daar meteen op reageerde.
Meike reageerde dacht ik vooral op mn voorstel om de ontstane situatie op een bepaalde manier op te lossen. Daar sta ik nog steeds 100% achter. Ik heb er geen zin in om dergelijke persoonlijke gebeurtenissen onderdeel te laten worden van een spelletje. Dat gaat gewoon te ver. Jammer voor de boeren of wolven als een exit van koos het spelletje voor hun wat lastiger maakt maar het persoonlijk aspect lijkt me een stuk belangrijker.

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 02 Jun 2014 17:50

De manier waarop Bob naar Koos reageerde is ook niet mijn stijl, maar als je daar in het spel commentaar op gaat leveren, dan blaas je het m.i. nog verder op. Goeie actie van Sandra en ik kan me ook eerder voorstellen dat dat was wat Meike dwars zat. Je oplossing in het spel was prima.

Vincent meent het volgens mij wel en ik snap dat ook wel. De potjes zijn niet meer zo vlammend als vroeger, of misschien vlammender op de verkeerde manier. Ik kan me potjes herinneren (ook nog wel vrij recent) waarin iedereen vol meedeed en waarin toch de sfeer heel goed bleef, nu had ik zeker na de eerste brandstapel het gevoel dat het wolven vs Vincent & Bob was.

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 11:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 02 Jun 2014 17:54

Ik heb er geen aandacht aan besteed aan dat gewone boer, heb het wel gezien in mijn mailtje en opmerkelijk gevonden, maar normaal gesproken staat er in de post van de spelleider hoe hij iedereen benoemt heeft. Ik dacht dat ie iedereen gewoon gewone had gestuurd, dus ook ene gewone ziener... leek me wel iets grappigs voor Marten..

en voor 2016 geen potje meer? tunnel heeft blijkbaar teveel energie in dit potje gestopt..

het enige wat ik me afvraag hoe het nu zit tussen Ruurd en Elianne ;)
Recht door zee is wel zo makkelijk

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 02 Jun 2014 17:56

JWO schreefCOLONVincent meent het volgens mij wel en ik snap dat ook wel. De potjes zijn niet meer zo vlammend als vroeger, of misschien vlammender op de verkeerde manier. Ik kan me potjes herinneren (ook nog wel vrij recent) waarin iedereen vol meedeed en waarin toch de sfeer heel goed bleef, nu had ik zeker na de eerste brandstapel het gevoel dat het wolven vs Vincent & Bob was.
Ik had de deadline gemist door het dombo toernooi en toen was bij mij de drang om direct bij te lezen minder, heb gekeken wat er gebeurd is en daarna dacht ik het komt wel op een later moment. Als ik tijdens de deadline (of een half uur ervoor) online had kunnen zijn zou ik ook veel meer betrokken zijn bij het spel..
En ik kon echt niet op tegen de post/speurdrift van Vincent en Bob... dat ging gewoon te snel/hard het enige wat ik kon doen was af en toe het in twijfel trekken danwel een vraag stellen...

Bob!
BerichtenCOLON 364

Bericht door Bob! » 02 Jun 2014 17:57

Ik heb nu het idee dat ik eindelijk weer bij vincent in de auto plaats kan nemen zonder dat ik het risico loop dat ie me er halverwege uit gooit. Dat is voor mij iig pure winst dit potje :P

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 02 Jun 2014 17:59

Bob! schreefCOLONIk heb nu het idee dat ik eindelijk weer bij vincent in de auto plaats kan nemen zonder dat ik het risico loop dat ie me er halverwege uit gooit. Dat is voor mij iig pure winst dit potje :P

Nou, dat weet ik zo net nog niet, dat gevalletje zit erg diep ...;-)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 02 Jun 2014 18:06

als altijd vind ik dat een speler niet op de stoel van de spelleider moet gaat zitten, spel is daarna toch nooit meer speelbaar.

dus koos had er van mij gewoon in mogen blijven hoor.

begrijp ik nou goed dat spelers door mensen buiten het spel zijn aangesproken op hun gedrag? wat een spel :p

hoe dan ook, na het spel mag iedereen zich overal tegenaan bemoeien, dus:

bob geeft iedereen een biertje en koos een extra knuffel.

vanavond, waar ik bij ben:)
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 02 Jun 2014 18:16

alien schreefCOLONals altijd vind ik dat een speler niet op de stoel van de spelleider moet gaat zitten, spel is daarna toch nooit meer speelbaar.

dus koos had er van mij gewoon in mogen blijven hoor.

begrijp ik nou goed dat spelers door mensen buiten het spel zijn aangesproken op hun gedrag? wat een spel :p

hoe dan ook, na het spel mag iedereen zich overal tegenaan bemoeien, dus:

bob geeft iedereen een biertje en koos een extra knuffel.

waar kan ik dat gratis biertje ophalen? :)

Adriaan
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2011 19:06
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Bericht door Adriaan » 02 Jun 2014 18:22

alien schreefCOLONbob geeft koos een extra knuffel.

Dat moet ik zien :D

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 02 Jun 2014 18:26

Nijmegen, hopje, krijg je er van mij ook 1

Gebruikers-avatar
Hopje
BerichtenCOLON 1164
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bericht door Hopje » 02 Jun 2014 18:27

alien schreefCOLONNijmegen, hopje, krijg je er van mij ook 1
Nijmegen is wel erg ver weg.... :/

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 02 Jun 2014 18:28

Ja, ook vanuit amsterdam... maar dan heb je ook wat

BUTTON_POST_REPLY