WeWo 27: A song of ice and fire

BUTTON_POST_REPLY
Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Re: WeWo 27: A song of ice and fire

Bericht door Bob! » 02 Jun 2014 18:31

alien schreefCOLON
hoe dan ook, na het spel mag iedereen zich overal tegenaan bemoeien, dus:

bob geeft iedereen een biertje en koos een extra knuffel.

vanavond, waar ik bij ben:)
Tegenvoorstel: iedereen geeft Koos een biertje en een knuffel :)

Extra biertje en knuffel van mij voor mn initiele lompe reactie krijgt hij er dan ook nog bij

Ruurd geeft vanavond elke keer dat hij het woord "gewone" in zn mond neemt een rondje extra

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 02 Jun 2014 18:33

Gezellig, gelukkig heb ik morgen vrij:)
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Gebruikers-avatar
Koos
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2014 00:39

Bericht door Koos » 02 Jun 2014 18:40

Bob! schreefCOLON
alien schreefCOLON
hoe dan ook, na het spel mag iedereen zich overal tegenaan bemoeien, dus:

bob geeft iedereen een biertje en koos een extra knuffel.

vanavond, waar ik bij ben:)
Tegenvoorstel: iedereen geeft Koos een biertje en een knuffel :)

Extra biertje en knuffel van mij voor mn initiele lompe reactie krijgt hij er dan ook nog bij

Ruurd geeft vanavond elke keer dat hij het woord "gewone" in zn mond neemt een rondje extra
Au hoofdpijn. :D

janneke
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:00

Bericht door janneke » 03 Jun 2014 00:05

Frans schreefCOLONIk vond het een prima spel.
Toen ik de zienerrol kreeg, leek me dit een nadeel voor de boeren, omdat ik het vermoeden had dat mij dit keer geen lang leven beschoren was.
Meteen eruit en dat met een onmondige voeler! Het leek me daarna kansloos voor de boeren maar dat viel mee.
De sterkste zet van het spel deed Bob door zich bekend te maken. Dat schoonde het veld leuk op.
De beste analyse was van Vincent die wees op een wolfse tegenstelling: de bescherming van Arjen door Alien en het "jagerschot" van Arjen op Alien.
Van JW als derde wolf was ik iets minder zeker.
Koos (gezien: boer) had er van mij niet uit gehoeven. Iemand die alles nieuw achtereen doorleest, valt misschien iets op.
De gouden griffel gaat naar Vincent voor zijn algehele oeuvre; het zilver is voor Bob.
Marten, bedankt voor de leiding.
In een volgend leven ga ik zeker Frans ten huwelijk vragen ;-)

janneke
BerichtenCOLON 4

Bericht door janneke » 03 Jun 2014 00:16

Bob! schreefCOLON
Meike schreefCOLON Verder hadden Vincent en Bob het heel goed door. De houding van Bob tov Koos had ik zelf niet gewaardeerd, en het verbaasde me dat niemand er boos om werd, maar gezien ik dat wel wat geworden is het misschien maar beter dat ik niet mee doe :). Ik dacht zoals Frans, misschien kan hij juist met goede dingen komen na het nalezen en anders lijkt het me niet aan anderen te beslissen dat hij zich niet meer kan redden, maargoed, het liep allemaal goed af.
Ik zie echt niet in op welke manier mijn houding je reden zou geven voor boosheid.
Er is zondag geen magische resetknop ingedrukt die de positie van koos opeens drastisch veranderde. Hij komt uit een soort plichtsgevoel tov zijn medeboeren nog online (zonder aansporing hoop ik) maar hij heeft nog steeds veel belangrijkere zaken aan zijn hoofd. Met een lekkere frisse blik 30+ paginas leesvoer inhalen lijkt me niet van toepassing.
Ik geef aan dat ik niet meer mn best wil doen om koos te ontmaskeren als wolf als er dergelijke dingen spelen. Dat creeert iig voor mij een onspeelbare situatie.
Eens met Meike. Als volwassen vent heb je door, dat een persoonlijk drama ondergeschikt is aan een spelletje en reageer je als een gentleman. :-p

janneke
BerichtenCOLON 4

Bericht door janneke » 03 Jun 2014 00:23

En verder vind ik dat Bob en ook Vincent een prachtige pot hebben gespeeld. Met Bob plan ik een goedmaakdagje, gewoon voor de gezelligheid. :D

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 03 Jun 2014 00:30

Ik begrijp Bob! wel en net voor een deadline loopt de spanning soms wat op. Bob! Heeft zijn uitspraak ook (snel) gerelativeerd. Voordat ik de reden van Koos zag, had ik ook liever dat Koos samen met Arjen exit zou gaan. Nadat hij gepost had, had wat mij betreft een exit nog steeds OK geweest, maar was het natuurlijk aan hem zelf. We moeten er niet te zwaar aan tillen.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

janneke
BerichtenCOLON 4

Bericht door janneke » 03 Jun 2014 00:37

Vincent schreefCOLONIk begrijp Bob! wel en net voor een deadline loopt de spanning soms wat op. Bob! Heeft zijn uitspraak ook (snel) gerelativeerd. Voordat ik de reden van Koos zag, had ik ook liever dat Koos samen met Arjen exit zou gaan. Nadat hij gepost had, had wat mij betreft een exit nog steeds OK geweest, maar was het natuurlijk aan hem zelf. We moeten er niet te zwaar aan tillen.
Streep eronder!

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 03 Jun 2014 02:51

Blij dat we die snorremans snel hebben gegeten...wat een analyse...volgende keer frans en arjen samen wolf graag :p

Frans
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2013 14:58

Bericht door Frans » 03 Jun 2014 11:09

Hee, leuk, Janneke.
Zullen we het niet te lang uitstellen?
2074?
Dan kunnen er nog wat weerwolvers op het feest komen.

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 03 Jun 2014 11:20

Frans schreefCOLONHee, leuk, Janneke.
Zullen we het niet te lang uitstellen?
2074?
Dan kunnen er nog wat weerwolvers op het feest komen.
Jaaa, kan het op mijn 100e verjaardag.

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 03 Jun 2014 13:29

Marten schreefCOLON
Vincent schreefCOLON
Bob! schreefCOLONIk was voeler en heb daarom geen "gewone boer" mailtje gehad. Alle conclusies die hieruit volgen zijn inderdaad eigenlijk ontoelaatbaar.
Ik hoopte een beetje dat Marten om dit soort zaken te voorkomen ook gepost had "je bent een gewone wolf". Daar acht
Ik hem wel slim genoeg voor. Helaas teveel tijd in het verhaal gestoken. Ik kan het me wel voorstellen.
Overigens waren de "gewone boer" posters bij mij in ronde 1 exit gegaan, op een zelfs voor GoT verschrikkelijke manier ;-)
Ik vond dat het posten van "gewone boer" 99% een gevolg was van hoe ik het had gemaild, dus ik vond dat het mijn fout was; daar ga ik niemand er voor uitgooien.

Ik kon me namelijk heel goed voorstellen dat als je een mailtje krijgt waarin staat dat je gewone boer bent, dat je dan zegt dat je gewone boer bent, en je daarin van geen kwaad bewust bent...
Geinig, zo is het precies gegaan. Later realiseerde ik me pas wat ik had gepost.

Gebruikers-avatar
ruurd
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011 15:04
CONTACTCOLON

Bericht door ruurd » 03 Jun 2014 13:36

Het spel is erg moeilijk voor de wolven.

Ik denk dat zelfs de voeler eruit moet.

Sorry dat ik ff niet heb meegedaan. Maar goed, was eigenlijk ook niet nodig. Vinnie en Bob hadden de energie voor 10.

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 03 Jun 2014 14:11

Alle rollen eruit werkt ook niet, want dan wordt het helemaal een loterij.
Maar eens dat er iets aan de opzet veranderd moet worden.
Misschien toch de BOW (die een of zelfs twee keer mag kijken, indien 2* bijv 1 levende en een dooie). Dat maakt het voor de wolven vaak mogelijk om met een leuk gambietje te komen.
Ideaal zou het zijn als je met gelijke kansen begint. Lastig, omdat de rol van wolf een veel moeilijke is dan boer.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

WeWo 27: A song of ice and fire

Bericht door alien » 03 Jun 2014 17:16

De voeler zet het spel echt op slot, die mag er zeker uit.

Beschermer is een machtige boer en maakt het strategisch voor allebei de partijen! een stuk leuker

wolven die rollen van dooien zeker weten maakt claimen of gambieten veel te makkelijk. Moet wel een beetje spannend blijven of er een tegenclaim komt:)

Wat zou het met het spel doen wanneer je een 'transformer' opneemt (of bestaat die al?):

Ik denk aan een boer die bij een exit de rol van een dooie over mag nemen. Die kan dan gokken dat hij een belangrijke rol krijgt (ook leuk bij een gambietje :p)

Lijkt me eigenlijk wel leuk. Je mag maar 1x uiteraard en je leeft dan waarschijnlijk niet lang meer

Je zou dan denk ik moeten zeggen dat het niet mag als iemand heeft geclaimd, dan wordt het weer te sterk en flauw.

BUTTON_POST_REPLY