WeWo 27: A song of ice and fire

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Re: WeWo 27: A song of ice and fire

Bericht door JCH » 04 Jun 2014 01:20

ruurd schreefCOLONHet spel is erg moeilijk voor de wolven.

Ik denk dat zelfs de voeler eruit moet.

Sorry dat ik ff niet heb meegedaan. Maar goed, was eigenlijk ook niet nodig. Vinnie en Bob hadden de energie voor 10.
Er is een periode geweest waarin de wolven het heel goed deden.
Ik vraag mij echt sterk af of een hogere verhouding wolven tov boeren beter is.
De laatste potten was het heel snel A,B en C zijn boer en van D en E geloof ik dus we moeten de wolven zoeken tussen F en G. Daarnaast vielen er best een aantal wolven snel door de mand.
Verder is het de laatste tijd geen wolven meer gelukt om in het witte rijtje te komen en dat is wel nodig.

Nogmaals goed gedaan Bob en Vincent en geen voeler is waarsch wel een goed idee.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 04 Jun 2014 07:34

Er waren al mensen die klaagden dat mijn voeler veel te zwak was, maar blijkbaar is die nog te sterk :)

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2012 23:19

Bericht door alien » 04 Jun 2014 07:57

Kan wel raden wie dat was:)

Ik vind hem niet per se te sterk, zijn effect is verlammend op het spel.
Be yourself and be nice. or, be nice and you can be yourself:)

Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Bericht door Bob! » 04 Jun 2014 08:32

Wat vond je trouwens echt van mn opmerking over het "blaten" elianne?

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 04 Jun 2014 11:17

Bob! schreefCOLONWat vond je trouwens echt van mn opmerking over het "blaten" elianne?
Dat was zeker een interessante. Dat vond ik ook al toen je het postte.
Laatst gewijzigd door 1 op Vincent, in totaal 4 keer gewijzigd.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
Vincent
BerichtenCOLON 2235
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 18:58
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Bericht door Vincent » 04 Jun 2014 11:18

Marten schreefCOLONEr waren al mensen die klaagden dat mijn voeler veel te zwak was, maar blijkbaar is die nog te sterk :)
Omdat in dit potje de voeler cruciaal was, wil dat nog niet zeggen dat het verwijderen van de voeler het spel leuker maakt.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell

Gebruikers-avatar
JWO
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2012 08:59

Bericht door JWO » 04 Jun 2014 12:18

Ik denk eerder dat je de wolven iets sterker moet maken dan dat je de voeler eruit moet gooien. Anders is claimen voor wolven (bijna) gratis. Ik vind inderdaad de beschermer ook een mooiere rol dan de dokter (want ook de beschermer moet op zoek naar speciale boeren), alleen zou ik wel de beschermer iets beperken, bijvoorbeeld net als de ziener een maximaal aantal beschermingsacties (bv 3).

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 04 Jun 2014 12:36

Vincent schreefCOLON
Bob! schreefCOLONWat vond je trouwens echt van mn opmerking over het "blaten" elianne?
Dat was zeker een interessante. Dat vond ik ook al toen je het postte.
complete onzin, wat anders?
het is gewoon de beste omachrijving van wat vincent aan het doen was! :)

deels was ik het rmee eens, het is zo dat je als wolf sneller zult zeggen dat iemand onzin uitkraamt, dus als je vindt dat vincent zinnige dingen zei, betekent het zeker iets.

maar de connotatie met boerderijgeluiden vond ik serieus bekeken nogal zeg maar...

vergezocht :/

Marion
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 11:08

Bericht door Marion » 04 Jun 2014 19:49

Tijdens live weerwolven leek het soms alsof het gunstiger is voor de wolven als er minder wolven inzitten. Juist omdat er dan minder verbanden te trekken zijn en de redenatie van het optellen van boeren tot de wolven overblijven minder opgaat.

han
BerichtenCOLON 2652
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 22:00

Bericht door han » 06 Jun 2014 11:55

Als je de voeler weglaat opent dat de deur naar valse zienerclaims. Hoe meer valse claims hoe beter.
Ik bied voortaan alleen nog maar normaal.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 06 Jun 2014 13:53

Ja, op slot is saai.

Het heeft ook iets lafs om het gewoon te kunnen vragen aan de verteller:)

Bob!
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2013 12:35

Bericht door Bob! » 06 Jun 2014 19:35

We kunnen het volgende keer ook aan de verteller overlaten hoeveel en welke speciale rollen erin zitten.
Geen idee of er een beschermer of dokter in zit, wellicht allebei of geen van beiden. Blinde wolf, silencer, jager, voeler...alle opties open.
Dat geeft iig genoeg mogelijkheid tot valse claims. Elke claim die er komt moet dan ook een beetje gewantrouwd worden dus het spel gaat niet snel op slot.

Gebruikers-avatar
JCH
BerichtenCOLON 975
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2011 09:41

Bericht door JCH » 06 Jun 2014 20:23

han schreefCOLONAls je de voeler weglaat opent dat de deur naar valse zienerclaims. Hoe meer valse claims hoe beter.
Vorige pot deed Alien als tweede een valse voeler claim, dat werkte niet.
De laatste potten zijn verder alle claims waar geweest wat ik mij heninner.
Ik had een idee om de wolven sterker te maken. Ze mogen 1malig voor 1(of meedere) bijzondere boerenrol voor dat deze bijzondere rol claimt aangeven wie zij denken dat t is. Bij juist die persoon onmiddellijk dood.
Uiteraard geeft dit ook al wanneer ze misschieten de info dat die persoon het niet is.

Als we een lijkschouwer invoeren kan je overwegen om de wolven deze informatie altijd te geven(rol van de overledene). Dat geeft ze een bizar goede kans voor valse claims of beter gezegd inpersonatie.

Gebruikers-avatar
alien
BerichtenCOLON 476

Bericht door alien » 06 Jun 2014 21:48

Het vorige potje is niet zo representatief, gezien de situatie (onzinnoodgreep 1 wolf gesneuveld aan gambiet en 1 wolf die al wilde opgeven):)

Voor mij worden claims teveel ontmoedigd als je de verteller kunt vragen of hij klopt (voeler) en te weinig als je al de rol van een dode kunt vragen. Doe mj maar dappere, pure claims. Hoe meer hoe beter.

Gebruikers-avatar
Marten
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 00:32

Bericht door Marten » 07 Jun 2014 10:01

In Avalon, de uitbreiding van Resistance (erg populair in Londen, we spelen het elke week ongeveer 2 uur) zijn wat rollen die wellicht wel aan te passen zijn aan weerwolven:

- Merlin: Er is geen ziener, maar een boer die weet wie alle wolven zijn vanaf het begin van het spel. Echter, aan het einde van het spel, als de boeren hebben gewonnen, mogen de wolven raden wie deze rol was. Raden ze correct dan winnen ze alsnog het spel.
- Oberon: Een wolf die niet weet wie de andere wolven zijn, en de andere wolven weten ook niet wie hij is.
- Percival: Een boer die weet wie Merlin is.
- Morgana (als Percival in het spel is): Een wolf die misschien ook Merlin lijkt voor Percival. Dus Percival krijgt van 2 personen te weten dat deze personen Morgana en Merlin zijn, maar hij weet niet wie wie is.
- Mordred: Een wolf die niet gezien wordt door Merlin.

Ik weet niet welke van deze rollen werken in weerwolven.

BUTTON_POST_REPLY