funbridge

BUTTON_POST_REPLY
han
BerichtenCOLON 2652
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 22:00

funbridge

Bericht door han » 17 Aug 2016 14:28

Ik zou het leuk vinden als er weer wat meer bridge-inhoudelijke activiteit komt op het forum. Het volgende handje zal voor jullie geen uitdaging zijn, maar hopelijk zien jullie het als een uitnodiging tot meer posts, en misschien zelfs tot meer reacties.

AHVBx
Vx
xxx
Vxx

xx
Axx
AVTxx
Bxx

Ik speelde dit handje op funbridge, een aardige bridge app. Je krijgt gratis een aantal handen om het uit te proberen, en moet daarna betalen per termijn of aantal handen. Echter, als je dat niet doet geven ze je na een tijdje weer een aantal handen om het opnieuw uit te proberen, en zo kun je af en toe toch bridgen zonder te betalen, geschikt dus voor gierigaards als ik.

Je speelt met en tegen robotten, maar je score wordt vergeleken met menselijke tegenstrevers. In dit geval was dat een vriend die ik tot een wedstrijdje had uitgedaagd, een leuke functie. Het bieden zag er soort van ok uit, beginnend met oost:

(1H) - p - (p) - Dbl
(p) - 2H* - (p) - 2S
(p) - 3R - (p) - 3H*
(p) - 3SA - allen pas

Ik was met de noordhand denk ik begonnen met 1S in plaats van doublet, en misschien was het bieden dan wel zo gegaan:

(1H) - .. - 1S
2R - 3R
3H - 3SA

3SA in de noordhand is een mooi contract, in de zuidhand is het minder goed.

West kwam uit met harten voor de vrouw en heer, gedoken door zuid. Oost vervolgt met klaveren heer, en speelt dan harten door tot je neemt. Hoe speel je af?
Ik bied voortaan alleen nog maar normaal.

BUTTON_POST_REPLY